My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, oktober 09, 2005

Typiskt mig

Självklart såg ju allting jätteenkelt ut när Dansk förklarade. Behövde ju bara använda mig av pq-formeln för att få ut x^2-X-12=0. Det jag inte tänkte på var att det stod 1 framför X egentligen. Och då blev det X=0,5 plusminus roten ur 0,5^2+12. Vilket blir X=0,5 plusminus 3,5. X är alltså 4 eller -3.

Löste även lite andra svårigheter, så nu har jag 21 poäng istället för 13. Ett VG istället för ett IG. Men jag skulle tro att jag bara får G. Man kan ju inte misslyckas alltför mycket på salsprovet och sen gå hem och fippla ihop ett MVG. Men jag är jättenöjd bara jag får G.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha hej latin

10 november, 2005 21:16  
Blogger Emelie said...

Jag vet! Jag fattar knappt! Men nu har jag ett G i de två avsnitten, så, ALDRIG MER! Haha

12 november, 2005 00:51  

Skicka en kommentar

<< Home