My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, november 03, 2005

Materiell lycka

Igår åkte jag och Maria in till stan. Det egentliga målet var att köpa födelsedagspresent till vår vän Sofie som fyller 19 på söndag. Men vi har pratat om läppförstorande medel ett tag, så vi bestämde oss för att gå till Face och Make Up Store för att kolla vad de hade..
Först gick vi till Face, och där kostade "krämen" 185 kr. Inte så farligt kanske, men jag tycker inte riktigt om bemötandet man får på Face. Affären är konstigt utformad, och man kan inte riktigt gå runt och kolla som man vill förrän man hoppas på av någon som jobbar där. Så vi gick därifrån ganska snabbt.
På Make Up Store jobbar Henrik, som är helt underbar! Det är han som driver butiken, och han gör det bra må jag säga! Butiken är till ytan mycket mindre än Face, och har ett något sämre läge, men är så otroligt mycket bättre. Där kan man gå runt och titta som man vill och det känns som om man får tid på sig. Vill man prova någonting hämtar Henrik snabbt en pensel och börjar visa hur det ser ut. Igår var jag ju ute efter en läppförstorande kräm, och fick direkt testa den på. Den var något dyrare, 195 kr, men jag har ju 10% medlemsrabatt, så det kändes som om det kvittade. Köpte även ett grått glittrigt nagellack.

Efter sminkshoppingen, gick jag och Maria vidare till Indiska och köpte en present till Sofie. Jag tror inte Sofie hittat till min blogg än, p.g.a. flytt och inget Internet, så jag kan ju berätta vad vi köpte.
- En guldfärgad Buddha, som hon önskat sig
- En stor tekopp med blommor på, kommer passa henne perfekt
- En påse Chai

Jag köpte även ett linne, som Sofie sen berättade att hon också ville ha, haha. Men det hade varit lite för dyr present för min ekonomi, 229 kr. Det var iaf ett svart linne med gulddetaljer. Lite skrynkligt veckat över brösten och sen lite silkigt tyg. Empire-skuret skulle man kunna säga.

Imorse hade jag fått ett paket från Chili. Hade beställt saker för mina repp-poäng jag tjänat in under mina 2 år som Repp på min förra gymnasieskola. Det finns dock i princip aldrig några roliga saker i reppshoppen, och mina poäng blir snart ogiltiga, så jag beställde bara halvroliga saker:
- Gorillaz - Demon Days, CD
- Phoenix - Alphabetical, CD
- Blå mascara från Make Up Store
- Lila glittrigt läppglans från Make Up Store
- En svart väska med en Chili på, har redan en röd likadan

När använder man blå mascara och lila läppglans? Hmm..

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Sen när är Gorillaz bara halvroliga? :o

08 november, 2005 01:22  
Blogger Emelie said...

Det var halvroligt att få skivan eftersom jag haft den på datorn sen den kom ut, och den är ju inte så himla ny.

08 november, 2005 01:33  

Skicka en kommentar

<< Home