My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, november 01, 2005

Bibliotekarie

Pratade i telefon med en uppgiven Maria för ca 20 minuter sedan, då hon fick ett sms. I smset stod det att hon skulle sätta på TV4. Jag satt i mitt rum och pratade och orkade inte byta telefon, så jag lät henne sätta på tvn. Plötsligt hörs ett förvånat utrop, och Maria förklarar att den snygga bibliotekarien från vår förra gymnasieskola tävlar i dagens avsnitt av Jeopardy! Sista året vi gick där satt han dock i receptionen hela tiden, och odlade ett inte alltför snyggt skägg. Men allt som allt är han en riktig liten pingla. Tyvärr hamnade han "bara" på andra plats i Jeopardy, men han fick säkert någon trevlig vistelse på en herrgård eller liknande.
Min brors sambo Tina har också varit med i Jeopardy för flera år sedan. Hon kom på tredje plats och fick en helg i Lindvallen i pris. Men de sålde den till några vänner eftersom resan inte var inräknad i priset.