My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, oktober 24, 2005

Bad boy VS. Nice guy

Vad är det som får oss tjejer att falla för killar som vi vet behandlar oss som skit?
De senaste killarna jag fallit för har varit äkta bad boys, killar som är sådär sexigt nonchalanta och som inte verkar bry sig om något annat än sig själv. Men när de väl bryr sig om en, är de så fruktansvärt åtråvärda och får en att känna sig som världens bästa tjej.
Egentligen behöver killarna inte vara speciellt snygga.. De kan ha den där ovårdade looken som gör att man sugs in av deras ögon och leende. Man blir varm inombords varenda gång man ser dem. Men innerst inne vet man att den här killen inte är seriöst intresserad av en. Ändå fortsätter man att höra av sig. Man bygger upp ett beroende som man aldrig kommer få tillfredställt. Killen blir som en drog. Jag hatar dem för att de kan göra så, men antagligen är det väl inte medvetet. Men jag förstår inte HUR man kan göra så?
Uppenbarligen känner ju killen _någonting_ för en, de tycker åtminstone att man ser bra ut, och att man duger att leka lite med ibland. Men hur kan man göra så utan att få dåligt samvete? Hur kan man vara så nonchalant? Jag skulle gärna vilja veta hur!

Jag KAN INTE vara nonchalant och leka svårflirtad när jag är intresserad av en person. Det går inte. Trots att man säger till sig själv att inte prata med personen förrän han hör av sig själv, kliar det likt förbannat i fingrarna hela tiden. Jag måste slänga iväg ett sms, trots att jag vet att jag antagligen inte kommer få det svar jag vill ha.

Men det är väl så att det man inte kan få, är det man mest utav allt vill ha.

5 Comments:

Blogger Emelie said...

Jag förstår inte hur de gör? Det måste vara en hemlighet som går i arv från far till son, haha.

02 november, 2005 23:19  
Anonymous Anonym said...

Är du en kvinlig version av mig i hemlighet eller nåt? o_O

08 november, 2005 01:26  
Blogger Emelie said...

Hur menar du då?

08 november, 2005 01:34  
Anonymous Anonym said...

emelie, det ar sant att du faller for bad boys, jag fattar inte att du alltid lyckas, du ar som mia!

10 november, 2005 21:29  
Blogger Emelie said...

Jag fattar inte heller hur jag lyckas! Men det är vad jag faller för, tyvärr.. Vad jag VILL ha är ju en helt annan sak.

12 november, 2005 16:52  

Skicka en kommentar

<< Home