My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, augusti 08, 2006

180

Det är inte roligt att vara arbetslös. Jag har tråkigt.

Igår var jag på Arbetsförmedlingen och pratade med en människa som hette Fredrik. Han undrade lite över min situation, och sa att jag kunde söka Alfakassa om en månad. Sen bokade vi in ett möte för "Basinformation" den 31 augusti kl 8.3o.
Fredrik skrev ut ett papper med vad vi hade kommit överens om. Min senaste anställning var tydligen på ett företag som heter Nordstat. Jag bokstaverade åt honom, ändå stavar han fel? Jag lovar att han trodde att jag inte visste hur det stavades, och skrev dit ett d ändå.
Tydligen hade vi kommit överens om massor saker som han inte ens nämnde. Han frågade en kort fråga om vad jag ville arbeta inom, och då sa jag att jag kunde tänka mig i princip allting förutom äldrevård och telefonförsäljning. Då skrev han ner att lämpligt arbete för mig var "försäljare livsmedel m.m.". Okej..

Efter AF gick jag och lämnade tillbaka ett par kilklackar jag köpte på Din Sko för säkert 3 månader sen. Har aldrig använt dem, förutom när jag gått runt med dem hemma. I lördags tyckte jag att det kunde vara kul att ha dem, men när jag skulle ta på mig dem gick ena spännet bort. Kass kvalitet. Fick pengarna tillbaka och köpte istället ett par kilklackar från Vagabond som var på rea.

Sen gick jag och klippte mig och färgade håret hos Jannicke. Det blev jättebra. Skönt att vara mörkhårig igen!

Efter det gick jag och provade ett par klänningar på H&M. Är bjuden på Marias mammas 50-års kalas, så jag tänkte piffa till mig lite. Köpte en vit klänning med ett band i midjan och en rutig sak med knappar och volanger. Hotspot har en likadan på sig här. Vet inte om jag ska behålla båda, vi får se. Vilken passar bäst på en 50-årsfest?