My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, augusti 29, 2006

194

Idag har jag varit inne på Hemköp i Ljungsbro och lämnat in mitt CV och ett personligt brev. Mamma var inne där igår och undrade om det fanns några jobb, för hon känner killen som har hand om det, men det fanns det inte.. Jag fick dock gärna komma in och prata lite idag, sa han. Så nu har jag gjort det.
Det fanns inga jobb, men han skulle höra av sig framåt senhösten. När är det? I september/oktober skulle jag gissa på. Men jag fick ju som vanligt tunghäfta och sa ingenting om att jag var väldigt intresserad av jobbet och att jag ju inte hade kassaerfarenhet, men att jag lärde mig snabbt och att det inte skulle bli något problem. Attans.

Jag pratade med min bror Martin, som bor i Helsingborg, igår på telefon. Han sa att jag måste bli lite pushigare för att få ett jobb. Jag är inte så pushig, även fast jag tycker att jag är väldigt social och öppen av mig..

Det blev ingen promenad direkt på morgonen idag, eftersom jag skulle in och prata med Patrik på Hemköp. Jag kunde ju gått upp tidigare, men det gick inte. Så det blir powerwalk runt halv två istället. Powerwalk känns för övrigt jävligt Ebba att säga.

6 Comments:

Blogger Nettan said...

Trevlig blogg :) La till den bland mina favorit bloggar. Take care!

29 augusti, 2006 13:17  
Blogger Emelie said...

Tack! :)

29 augusti, 2006 16:40  
Anonymous Anonym said...

vad är egentligen en powerwalk?

30 augusti, 2006 11:23  
Blogger Emelie said...

en snabb promenad där man får upp pulsen och blir svettig, enligt mig..

30 augusti, 2006 22:46  
Anonymous Anonym said...

men då kan man ju lika gärna säga promenad? ihhihi....

31 augusti, 2006 08:27  
Blogger Emelie said...

nä, en promenad är långsam.

31 augusti, 2006 16:06  

Skicka en kommentar

<< Home