My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, augusti 23, 2006

189

Jag söker minst ett jobb om dagen, och har gjort det sen ungefär slutet av juli. Jag har inte fått svar från en enda arbetsgivare. Inte ens ett nej tack. Eller jo, ett nej från Adecco. Men resten har inte ens svarat.
Det är ganska frustrerande att veta att man skulle kunna göra ett väldigt bra jobb, men att inte ens få chans till en intervju. Vill man ha ett jobb idag får man antingen jobba med telemarketing eller med äldrevård. Det verkar inte ens finnas några alternativ för de som inte har erfarenhet eller utbildning.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Välkommen till verkligheten.

24 augusti, 2006 01:57  
Anonymous Anonym said...

that's life. man får taga det som finnes. äldreomsorg eller städjobb eller telemarketing. och du, jag lovar, det är inte farligt med äldreomsorg! det är faktiskt väldigt givande. och har man dessutom i bakhuvudet att man inte ska jobba med det livet ut, kan det t o m vara lite roligt!!
man vet aldrig innan man provat.

24 augusti, 2006 08:45  
Blogger Emelie said...

lisfis: jag tar gärna ett städjobb. jag har t.o.m. sökt ett par stycken, men inte fått något svar.
angående äldreomsorg, så förstår jag också att det inte är farligt och det kan säkert vara givande och man kännner sig säkert som en bättre människa. men det är ingenting för mig, så enkelt är det med den saken.

24 augusti, 2006 13:16  

Skicka en kommentar

<< Home