My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, september 11, 2006

206

Såhär snygga var jag och Maria när vi festade på ovanvåningen på Pustervik i Göteborg i Lördags. Jag dricker P2, Maria dricker öl. Det blev ganska många P2 för mig, Maria och Sofie under kvällen. Maria trodde drinken hette PK först, men det gör den ju inte.
Det är förresten David som har tagit bilden. Helt plötsligt är han, Lövet och Joel där. De bor i Linköping i vanliga fall, så det var lite lustigt. David var där för en musikvideo-inspelning, Lövet har börjat plugga till fastighetsmäklare i Borås och Joel läser till civilingenjör på Chalmers. Och så träffas vi på Pustervik. Tänk så märkligt det kan bli ibland.
Med på vår utekväll var också Cissi, Sofies och Idas vän. Hon försvann relativt tidigt, kanske klockan ett eller så.
Jag spanade in en "kändis" på Pustervik.. Hannes Westberg, ni vet han som blev skjuten i ryggen under Göteborgs"kravallerna". Idas pojkvän är tydligen bra vän med honom. Han hängde i baren med en annan Hannes, men sen försvann de in i köket. Undra vad de gjorde där..

Trevlig helg i Göteborg, helt klart. Jag och Maria shoppade tills vi fick ont i ryggen i lördags.
På bussresan hem satt jag bakom ett par som bråkade hela jävla vägen till Linköping. Det var en man som hela tiden pekade på sin fru, som verkade komma från något baltiskt land. Jag säger varifrån hon verkade komma eftersom det såg ut att vara ett stereotypt "import-giftermål". Mannen försöker förlöjliga hustrun och frågar om hon förstår hela tiden.. Han säger saker som "Vi är i Sverige nu, här måste vi följa Sveriges lagar", och är allmänt bossig och manipulativ. Usch, vad jag ogillade honom, och henne, för att de bråkade hela vägen. Han kunde inte ens sänka sin röst så att alla andra slapp lyssna, så pass respektlös var han.