My Lady Story

Delar av mitt liv

lördag, oktober 14, 2006

228

Igår städade jag ju som sagt på Securitas i Linköping. Jag blev lite fascinerad av det stället på flera olika sätt.
När man först kom in genom huvuddörren så filmades man och det hela syntes på en stor skärm som var på väggen bakom deras reception, eller något liknande. När man dök upp på skärmen dök det upp gula och röda fyrkanter runt ens huvud och när man rörde sig blev det lite hackigt, typ att de tog en bild varje halvsekund. Jag kände mig som Mihailo Mihailovic (stavning, anyone?) när han blev filmad på NK. Det såg ut precis så när man gick. Asballt, men ganska konstigt.
När vi städat runt omkring den där kameran fortsatte vi till ett stort kontor där det satt flera lite högre uppsatta människor. Tydligen hade de skällt ut nya städerskor och skrämt upp dem rejält. De brukade tydligen också lägga pennor, block och pengar på golvet. Bara för att se om vi städade eller om vi tog pengarna. Riktigt förnedrande, men de hade visst haft ett möte med högsta chefen häromdagen. Så när jag städade låg det inget på golvet förutom smuts.
Sen städade vi i rummet där de som sitter och tar emot larm håller till. När man gick förbi där och städade hörde man hur i princip alla som ringde hade ett larm i bakgrunden som tjöt jättehögt. Attans vad jobbigt det måste vara att sitta och lyssna på larm hela dagarna.