My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, oktober 11, 2006

223

För ett tag sen började en kille skriva till mig på helgon. Han undrade vem jag var och bla bla bla. Jag kallpratade. Men när han slingrade sig på mina frågor började jag tröttna. Dessutom gjorde han sina egna stavningar på ord och fjantade sig. Precis som jag. NÄR JAG VAR 13 OCH HÄNGDE PÅ LUNARSTORM!
Jag har aldrig skrivit till honom på Msn. Och nu har inte han skrivit till mig på ett tag, så jag trodde han förstod att jag inte var så intresserad av att prata med honom.
Men så skrev han. Och direkt började han fjanta sig och skriva saker på sitt eget sätt. Dessutom gjorde han narr av att jag jobbar med städning. Vad fan har han för rätt att kommentera det?
När jag påpekade att det var ganska fjantigt att stava "ICA" som "ajsiej", blev han sur och undrade varför jag brydde mig om något så meningslöst. Jag sa då att jag inte ser honom som speciellt seriös och bildad när han håller på så. Då skrev han det här:
"Okej. Nej men jag tycker nog att det är ganska patetiskt att se på människor utifrån deras skriftspråk. Du hittar nog kanske någon som är som dej något liv ska du se. Adjö fröken. Och sov så gott."

Jag tycker det är ganska patetiskt att stava fel om man kan stava rätt. Varför göra fel, när man kan göra rätt? Killen vågade inte ens argumentera, utan blockade mig direkt. FJANT!