My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, november 09, 2006

276

Jag. Skäms. Ihjäl.

Jonna berättade precis för mig att hon hört av Karin, som hört det av Emma, att VDn för den svenska delen av företaget där jag jobbade förut, hade läst ett smått hatiskt inlägg om företaget i min förra blogg. Jag klagade på att min lön aldrig blev rätt och att det drogs pengar på lustiga sätt.
När han läst inlägget hade han frågat en av intervjuledarna om jag jobbade kvar där. Som tur är, slutade jag i augusti. Men herregud, vad pinsamt. Det är ju inte menat personligen mot honom. Men allvarligt talat, lönen var och är antagligen riktigt usel. Det blir aldrig rätt på lönespecerna och det hela ignoreras av företaget. Kollektivavtal har det aldrig varit tal om.

Jag tänker inte säga namnet på företaget, som ni säkert förstår. Men snälla, gör inte samma misstag som jag! Om ni ska snacka skit om erat företag, skriv inte ut namnet. Då kan det hamna nästan överst på google när man söker på det. Det gjorde mitt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ajdå inte så roligt men samtidigt om det fanns problem hade du ju rätt att gnälla. själv hade jag en riktigt dålig chef på mitt förra jobb som fick jättemånga att sänga upp sig

07 december, 2006 23:46  
Blogger Peter said...

Ooops! Bra att du hade hunnit sluta. Kan nog vara bra att inte skriva ut. Vill nog inte att min boss ska läsa min blogg, även om jag aldrig skrivit ut namnet. Skön blogg!

22 januari, 2007 19:23  

Skicka en kommentar

<< Home