My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, november 06, 2006

268

Så, vad har jag egentligen sysslat med under helgen?

Efter en 8 timmar lång arbetsdag på Servum åkte jag hem och la mig i soffan tillsammans med en bit hemgjord kladdkaka. Inte nyttigt alls, men jag tränar åtminstone bort det numera.
Ringde Maria och undrade hur kvällen skulle se ut. Hon åkte in till sin pojkvän Andreas, där förfesten skulle äga rum. vid klockan 6, det orkade inte jag. Dessutom kom min bror M med familj hit från Helsingborg. Åt middag med dem och mamma och pappa. Missade bussen, och fick ta bilen in till stan. Ställde den på Katedralskolans ena parkering. Pappa sa att jag fick betala ifall någon krossade en ruta eller stal radion. Det fanns dock flera gatlampor, så jag bedömde risken som ytterst liten.
Hemma hos Andreas var Joy, Maria och Patrik redan där. Andreas hade köpt en gigantisk platt-tv, som de satt och spelade tv-spel på hela kvällen. Jag drack vin och lite cider och framåt kvällen droppade det in flera vänner. Det togs posekort och dracks alkohol. Runt 12 blev jag rastlös och ville gå ut. Jonna hakade på och grät en skvätt i hissen påväg ner. Jag fick henne att skratta och vi tog ett till posekort. På Platens var det varken roligt eller tråkigt. Framåt slutet av kvällen hittade jag dock C som jag pratade med senast för säkert 2 år sen. Jag kom ihåg honom eftersom han var så trevlig mot mig den kvällen vi sågs. Vi stod och pratade tills Platens stängde och jag måste säga att trevligare människa får man leta efter. Åkte hem klockan 4 och somnade nästan direkt.

När jag vaknade dagen efter mådde jag faktiskt oerhört bra för att vara jag. Hade hela huset för mig själv, så jag gjorde inga större ansträngningar för att verka pigg och allert. Åt en mozarella-pizza när ma, pa, bror och familj kom hem. Försökte sen piffa upp mig lite inför Sofies födelsedagskalas. Pratade med min andra bror M i telefon, som precis kommit hem från Kina. Han hade någonting åt mig sa han, så jag åkte dit. En Chloé-väska i mörkbrunt skinn! Den med hänglås och en liten nyckel, ni vet. Blev väldigt glad och överraskad, eftersom jag inte sagt något om att han skulle köpa något åt mig.
Åkte till Sofie runt klockan 7 och åt tapas och drack vin resten av kvällen. Jag gav henne två flamingo-blommor och ett flamingo-rosé-vin i födelsedagspresent. Oerhört fantasifullt, enligt mig. En av vänner fick lite för mycket vin. Så kan det gå för oss alla ibland! Som tur är var det inte jag denna gång. Jag drack en flaska René Barbier (eller hur det nu heter) och ett och annat glas Foot of Africa. Foot of Africa måste vara det sämsta namnet på ett vin, för övrigt.
Framåt midnatt bar det av mot 55:an, och resten vet ni.
En kul detalj är att vi fick gå före kön. Hur stammis är inte det?