My Lady Story

Delar av mitt liv

lördag, november 12, 2005

Stella McCartney

Herregud, säger jag bara. Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig hur snabbt kläderna skulle ta slut i LINKÖPING. När Karl Lagerfeldt-kollektionen släpptes gick jag till H&M två timmar efter att den hade släppts, och jag fick ändå med mig det jag ville ha (Svart polotunika med vita detaljer och svarta sidentrosor), eller hade råd med snarare.
I torsdags gick jag till H&M klockan tio, och i princip allting var redan slut. Det var enorm trängsel och jättestor kö till omklädningsrummen. När de provade plaggen hängdes ut blev folk som tokiga. Jag fick med mig ett blått linne(ett likadant som Eleonore på Ytligheter har på sig här) och en blekrosa sjal hem. Visserligen bra fynd, men jag hade jättegärna velat titta på de andra plaggen. Den v-ringade tröjan med sidendetaljer hade varit väldigt trevlig att ta med sig hem. Men det är ju ganska kört nu, tänkte jag för en halvtimme sen.
Läste nämligen på Ytligheter att det inte hade varit någon direkt rusning i Warszawa. Och var befinner sig min pappa för tillfället? JO, i Warszawa. Han kunde inte valt en lämpligare tidpunkt!
Ringde precis till honom, och det visade sig att hotellet de bor på, han och hans kollegor, ligger precis vid en H&M-butik. Så han skulle ringa mig när han begav sig dit. HOPPAS att det finns någonting kvar. Jag har inte riktigt bestämt mig för ifall jag vill ha den blåa eller den blekrosa varianten av tröjan.
Åh, vad besviken jag kommer bli ifall det inte finns någonting kvar!