My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, april 06, 2006

Kokos

Sedan en tid tillbaka har jag med hjälp av en kostrådgivare försökt fixa till mina matvanor. Jag försöker äta regelbundet, och undviker socker, fett och salt i den mån det funkar. Nuförtiden äter jag sallad till all mat jag äter, gröt och mycket fullkorn till frukost och försöker få i mig så mycket frukt som möjligt. Det går jättebra, jag känner mig mycket nyttigare än tidigare, och jag minns faktiskt inte när jag köpte godis senast.

Den här veckan har dock varit riktigt svår. Jag har övervägt om jag verkligen inte ska gå och köpa en liten godisbit eller kanske en glass. Men det har gått över förväntan bra. Tills alldeles nyss. Min mamma viftade med en kakbit innehållandes kokos praktiskt taget framför näsan på mig. Då gick det inte. Viftar man med en kokoskaka går det inte längre att vara nyttig.
Jag och min vän M listade 5 saker vi inte skulle kunna leva utan. Kokos var en utav dem. Men what the heck, en jävla kaka är väl inte så farligt.