My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, mars 27, 2006

Måndagsshopping

Efter min engelska-lektion gick jag och min mor på stan. Jag hade min gröna vårjacka på mig, trots att det var regnigt och kallt ute.
Första stopp blev Akademibokhandeln eftersom mamma skulle titta efter en bok. Jag passade på att köpa Ebbas Stil. Har bara bläddrat lite i den, men den verkar innehålla ganska många bra tips på hur man får en bättre garderob. Även om jag kanske inte är lika brudig som Ebba.

Andra stopp blev Stadium där jag köpte ett par gråa mjukisbyxor. Sköna som bara den.
Sen blev det ett snabbt inhopp på Gina Tricot för att konstatera att linnet som jag köpte i fredags var slut. I alla färger. Nu har säkert hela stan ett likadant. Fint var det dock. Tvärandigt i ljus- och mörkrosa.

Tog en sväng på H&M, och konstaterade än en gång att det är en usel butik. Jag gillar H&M, men butiken i Linköping är en katastrof. Allting hänger på varandra och det är en stor röra, provrummen är små och fula, accessoar-avdelningen är under all kritik o.s.v. o.s.v. Tacka vet jag H&M på Ikano-huset. Det känns hemskt att säga det, det är ju trots allt Ikano, men deras inredning och uppdelning är hundra gånger bättre. Provrummen är t.o.m. snygga där!
Köpte dock en ansiktssvamp och make up-svampar. Bara för att det var billigt.

Gick sen till Din Sko, där de hade jättesöta seglarskor. Kunde inte välja, så det blev två par. 280 kr paret kändes inte så farligt.


Nästa stopp blev Make Up Store, där jag tänkt inhandla ett läppglans, Scent lips Lip Lap för att vara exakt. Men som vanligt är allting jag vill ha slut där. Berättade dock att mitt Lip Lap läckte, och fick då ett annat Scent lips, Zick Zack, helt gratis som plåster på såren tills Lip Lap kom in igen. I love Make Up Store! Köpte även nya medlemstidningen, som verkar vara full av snygga bilder. Mycket gul make up i vår, vete fasen om jag passar i det dock. Allt detta förpackades i en snygg liten tygväska. Me loves.

Känner mig riktigt nöjd med dagens inköp, även om Linköpings affärer suger rent generellt. Alla är fula, trånga och skitiga.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

MLI! nu är du under all kritik! hur KUNDE DU gå in på stadium, när du VET att det är JAG som måste städa! alla borde bojkotta stadium fram till den 2:a maj då jag slutar. PUNKT

27 mars, 2006 19:10  
Blogger Emelie said...

haha, förlåt? jag visste inte att det var bojkott på stadium :D men det var väldigt rent och snyggt där tyckte jag.. mihihi

27 mars, 2006 21:55  

Skicka en kommentar

<< Home