My Lady Story

Delar av mitt liv

fredag, juni 02, 2006

Buck buck!

Idag har varit en sjukt bra dag hitills. Vaknade och var inte speciellt peppad, men när Maria sa att det var blå himmel och sol ute blev jag genast mycket gladare.
Åt en bra frukost, pressade i solen ett tag, duschade och freshade till mig själv. Sen in till stan för att fika med Dansk. Fick direkt en komplimang för min oversizeade vita tröja med ett bling bling-halsband-tryck på av en bekant. Alltid kul! Åt en grekisk pastasallad på Steves med D. Efter Steves gick jag till Systemet och handlade lite goda cider och Corona och några burköl. Avskedsfest för Jonna ikväll, nämligen.
När jag går på stan när det precis blivit sommar och alla har kommit ut ur sina hålor och hänger i parker och på caféer blir jag alltid så lycklig. Jag blir upptrissad och vill umgås med alla samtidigt och göra allt som går att göra. Och så är alla så himla snygga! Alla är snygga, trendiga och balla. Skillnaden från andra år är att jag i år tycker att jag själv inte är speciellt pjåkig heller. Underbar känsla!

Efter systemet tänkte jag och D hänga lite i DKP, men så ville båda till Federal för att kolla upp lite piercinggrejer, så vi åkte dit. Jag bytte min kula i min smiley-piercing till en stålfärgad enkel istället för min dåvarande röda glittriga kula. Det blev mycket snyggare och mer neutralt.

Lämnade av D i stan efter besöket på Federal och åkte ut till Ikea-huset. Tittade på lite tidskriftssamlare till mitt rum och andra inredningsdetaljer, men köpte ingenting. Tog även en sväng förbi H&M, där jag hittade två jättesnygga bikinis och ett par shorts som jag köpte.
I bilen hem spelade de Supersci - Get i P3, och då var min lycka gjord!

Well well, nu blir det fest!