My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, oktober 01, 2006

214

Den här helgen har enbart ägnats åt att hänga med vänner. Inte en droppe alkohol har passerat min strupe, och det känns så skönt. Har inte varit onykter på flera helger. Omväxling förnöjer. Det har blivit alldeles för mycket Platens och halvdana fyllor på sistone. Som tur är har jag inte gjort några rejäla snedsteg, så att säga, utan har mest bara varit jävligt trött på det uteliv som finns/inte finns i Linköping. Samma människor, samma beefs. Ibland kan man bli överraskad. Men det händer inte så ofta som jag skulle vilja.

Har varit ganska bitter under sommaren, men det har nästan gått över nu. Känner inte samma agg mot par längre och är inte förbannad över idiotkillar som dissat mig. Det är de som missar någonting, inte jag. Girlpower, öh.

I fredags såg jag, Karin och Jonna "Volver", eller "Att återvända" på svenska. Bra film. Vi kände oss ganska seriösa och kultiverade. Har inte direkt tyckt om Penélope Cruz förut, men jag gillade henne i den här filmen.
Efter filmen drog vi hem till Karin och drack te och pratade. Mysigt.

Igår var jag hemma på dagen. Cyklade på min nya motionscykel och tittade på "Hell´s Kitchen". Bra program fo sho. Den jag ville skulle vinna, vann.
På kvällen fikade jag och Jonna på Steves en stund. Sen åkte vi hem till Dansk en sväng och tittade på tv och hängde lite. Åkte hem runt klockan ett och somnade jättefort.

Idag har jag cyklat och tittat på "Hell´s Kitchen" igen. Min bror och hans familj kom förbi och fikade en sväng för en stund sen. Nu ska jag nog laga lite mat snart. Börjar bli lite småhungrig.