My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, september 27, 2006

213

Sen i måndags har jag städat på Cloetta för ISS räkning. Är timvikarie hos ISS för dem som missat det. De ringer när folk är sjuka eller lediga och ber mig jobba. Och nu har jag alltså fått en vecka på Cloetta.
I måndags jobbade jag bara 4 timmar, igår jobbade jag från kvart i åtta till 14.30 och idag började jag kvart i sju och jobbade till 14. Uhh, ska fortsätta jobba så imorgon och på fredag. Måste gå upp klockan 6. Men det funkar eftersom det bara är under en vecka.

Minus med Cloetta
- Det är choklad överallt, och det känns inte lika gott när man torkar upp stora högar med choklad från golvet med ett äckligt svep
- Man måste ha en ful mössa på sig hela tiden
- Kantsvepning av stora lokaler, det tar en evighet för mig som inte är van
- Det är stort och som en labyrint
- Hårda skor = skoskav
- Jag har inte fått ett par egna byxor än, får gå i ett par stora obekväma herrbyxor istället

Plus med Cloetta
- Det är choklad överallt
- Jag har fått köra den stora städmaskinen två dagar i rad i chokladhallen och i dragéhallen, sjukt kul
- 33% rabatt i butiken, någon som vill att jag ska köpa något?
- Man fick en stor burk med Salta ringar att ta med hem idag
- Jag har bra lokalsinne och har lärt mig hitta rätt bra själv

Jag fasar dock för att bli erbjuden någon slags tjänst där. Åtminstone en städtjänst, det är alldeles för slitigt. Förstår inte hur tanterna orkar jobba där varje dag. Jag kan definitivt tänka mig att hoppa in då och då som vikarie, men inte jämt. Omväxling förnöjer verkligen. Vill ju inte jobba i Ljungsbro heller. Men det ser inte ut som det nu, som tur är. Det ska bli trevligt med lite pengar i alla fall! Man får tydligen lön den 13 varje månad från ISS. Löneperioden är från 26-25, så jag får bara ett par hundra nästa lön. Men nästnästa lön blir dessto större! Hoppas jag får vikariera mer inne i stan och sånt så jag får ännu mer pengar. Mihihi.