My Lady Story

Delar av mitt liv

lördag, oktober 28, 2006

253

Igår var trevligt på många olika sätt. Var på Skylten från klockan 12. Innan det snabbshoppade jag med mamma. En vindjacka, ett par grå tjocka strumpbyxor och lite apoteksprylar.
Klockan 12 var lite i tidigaste laget för att vara på Skylten. Jag fixade i ordning logerna till Strip Music och Subvision och tvättade lite handdukar och gick mest omkring och plockade. Lite mat blev även lagad. När jag och Jonna var ute i blåsten på främre trappan till Skylten förstördes min dag lite grann. "Vad gör du här?" Trevligt att se dig också.. Sen gick jag på nålar hela dagen.
Jag hatar personer som är otrevliga mot en fast man är trevlig mot dem. Hur tänker man då? Det är också väldigt tråkigt när andra människors fördomar mot en person man inte riktigt känner besannas. Allting var sant. Varför lyssnar man inte på goda råd från goda vänner? Jag antar att jag är alldeles för godtrogen. Jag förlåter väldigt lätt.

Hur som helst, så gick vi efter Skylten till kollektivet och förfestade lite. Jag drack ett jättegott halvtorrt vitt vin. Revolutionerande för mig att tycka att ett vin är gott faktiskt. Jag smsade t.o.m. Maria och berättade det, hah.
Sen gick vi till L'Orient, där bl.a. Knutte spelade skivor. Han spelade Timo för min skull! Jag ville bara gå till Platens hela tiden, men Jonna köpte en 6:a P2 till mig för att jag skulle stanna. Nordan bidrog tydligen med pengar för att han också ville att jag skulle stanna. Det var gulligt och värmde i mitt hjärta! En annan sak som värmde mitt hjärta lite extra, eftersom det upptar min i princip all min tankekraft, var när Sanna frågade hur jag mådde. Jag svarade: "Det är bra, jättebra faktiskt." Jag har mått väldigt bra den här veckan. Då sa hon "Du har gått ner några kilon ser jag". Jag trodde inte att det syntes. Men det gjorde det tydligen. Speciellt i ansiktet.

Sen blev det till slut Platens. Men det blev väl inte speciellt mycket bättre där, tyvärr. Jag minglade runt lite, men det var inte speciellt mycket folk jag kände igen. På lönehelgerna kommer det alltid annat folk till Platens. Men jag pratade ganska mycket med Strip Music-folket och de tyckte att spelningen kanske inte var en av deras bästa, men att det hade varit kul i alla fall.
Dimma, dimma, dimma. Jag pratade lite med Putte. Sen gick jag mest runt. Blev bjuden på Halloween-fest hos någon jag aldrig pratat med förut. Han stoppade mig och sa att jag var bjuden till deras fest om jag inte hade något annat. Sen sa han ett namn på en gata. Jag minns inte vilken.

När klockan närmade sig halv fyra, funderade jag lite på hur jag skulle komma hem. Ringde till mamma, och hon kom och hämtade mig. Det tillhör verkligen ovanligheterna att jag ringer min mamma, men jag ville verkligen bara hem. Jag sa nog något elakt till E som Jonna stod med. Något i stil med att om han var dum mot henne så skulle jag döda honom. Jag hoppas inte mina fördomar besannas där.