My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, oktober 23, 2006

245

Sitter i min säng i min nya mysdress i svart velour och lyssnar på soundtracket till Amelie från Montmartre. Lysande film, lysande soundtrack. Skulle vilja upptäcka en riktigt, riktigt bra film snart. Det var ganska länge sen jag såg något riktigt briljant.
Såg "The Talented Mr Ripley" för en vecka sen, men den var inget vidare. Helt plötsligt blir Matt Damon kär i Jude Law. What the fuck, lixom? Förstår inte hur den filmen kunde bli nominerad till 5 Oscars. Men som tur är köpte jag den inte, jag fick den med en tidning, Plaza.
Jag kom på att jag inte orkar måla ikväll. Får göra det imorrn istället. Nu ska jag koppla in min PC istället, som stått på mitt golv och skräpat i säkert 2 veckor.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

varför koppla in din pc när du har en ibook?!? Finner ingen logik i det.

23 oktober, 2006 23:45  
Blogger Emelie said...

Mer musik, bättre ljud, större skärm och bättre MSN är några anledningar. Hade jag en stationär Mac skulle jag givetvis använda den istället. Men nu använder jag min PC ibland, och min iBook för det mesta annars. Adium har dessutom muppat sig rejält idag, orkade inte med det..

23 oktober, 2006 23:54  
Anonymous Anonym said...

bättre msn på vilket sätt? om du kör vanliga msn på pc:n så kanske du ska titta på msn messenger för mac, det officiella programmet alltså. bättre ljud? antar för att den har högtalare? koppla in högtalarna i din ibook? mer musik? för över musiken till din ibook eller varför inte dela ut genom itunes? hej hå frågetecken is the shit.

24 oktober, 2006 01:07  
Blogger Emelie said...

bättre msn eftersom adium betedde sig stört igår.. officiella msn för mac är ju skitdåligt, det har du ju själv sagt. eller har de släppt en ny version? det officiella beter sig knäppt på min ibook hur som helst. adium också. men hallå, koppla in högtalarna i min ibook? ska jag släpa med mig tre högtalare runt i huset när jag flyttar på mig då menar du eller? jag har försökt dela ut, men det är nåt som inte funkar, DAAAAAH! jag älskar mac, det vet du! men ibland funkar inte vissa saker på macen, och jag är inte expert på att fixa sånt som du! :)

24 oktober, 2006 12:21  
Anonymous Anonym said...

Men om du kan sitta vid din pc för att den har högtalare kan väl lika gärna ställa din ibook där högtalarna står?

ja, det kom en ny version av msn för någon vecka sen, den har inte alla funktioner som den för windows har men den har iaf några fler än förut.

konstigt om det inte funkar att dela ut, ligger ni i samma nätverk och har typ "standartinställningar" för nätverket så ska det bara funka :D

24 oktober, 2006 13:06  
Blogger Emelie said...

men jag använder dem ju på olika sätt. jag flyttar runt på ibooken överallt i huset, och sitter vid pcn när jag vill sitta vid mitt skrivbord på min stol och lyssna med mina högtalare. dessutom har jag en webkamera på min pc som inte funkar till mac.

okej, får ladda ner den då.

det funkade inte då i alla fall. och det är ingenting jag irriterar mig jättemycket på. jag har två datorer, och jag använder båda. that's it.

24 oktober, 2006 13:10  

Skicka en kommentar

<< Home