My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, oktober 22, 2006

243

Det ringde en man till pappa för en stund sen. Just då var han och mamma ute, så jag berättade det för mannen. Då sa han "Då kan du skriva ner ett telfonnummer som han kan ringa". Då sa jag "Visst, jag ska bara hämta en penna och ett papper". Innan jag hunnit avsluta meningen säger mannen väldigt kaxigt "Du kan skriva på tapeten om du inte hittar nåt papper". Jag säger ingenting, men blir lite irriterad över att personens ton och sätt att tala till mig är väldigt nedvärderande. Jag skriver ner numret som han säger väldigt fort och upprepar det. Det visar sig att jag förväxlat de två sista siffrorna. Jag rättar till dem och säger det till honom. Då säger han "Det var duktigt" och säger sen hejdå.
Fan vad förbannad jag blev på den där idioten. Pappa berättade att han hade lite lustig humor.

Nyss ringde pappa upp den här mannen. När han pratat färdigt sa han att mannen hade uppfattat mig som "Pigg och trevlig". Hahaha. Jag var faktiskt inte alls trevlig, utan kort och nästintill otrevlig. Pappa sa att han kanske uppskattade personer som käftade emot honom lite.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Han hade kanske läst förra inlägget och inte vågade att få kärlek...

23 oktober, 2006 21:09  
Blogger Emelie said...

Hah! Det var ju en tanke, men knappast ;)

23 oktober, 2006 21:34  

Skicka en kommentar

<< Home