My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, december 13, 2005

Dagen som gått

Idag har jag varit väldigt, väldigt trött. Snoozade 1½ timme, vilket kanske inte var det smartaste. Men å andra sidan var jag vaken till sisådär 4 i natt på grund av en elak "vän".
Tog bilen till min historialektion, vilket ju är skönt. Men det medförde att jag var tvungen att stressa runt i ett överfullt parkeringshus. Är aldrig ute i god tid heller, vilket gör att jag blir extra stressad. När jag till sist lyckades hitta en plats på sista våningen, var det flera människor som gick omkring till och från sina bilar. Eftersom jag hatar att parkera när folk tittar på, medförde det extra stress. Att det sen bland annat var en person som går i min historia som var i parkeringshuset, gjorde inte saken lättare. Jag hatar dessutom att parkera i trånga parkeringshus med våran Volvo V70. Framhjulsdrivna bilar är mycket svårare att parkera med, än bakhjulsdrivna. Fickparkering däremot, det är världens roligaste. Det är jag ungefär bäst på.

På historian fikade vi och lyssnade till presentationer av arbeten om samer, nazism och Israel. Jag var som sagt väldigt trött, och kan inte ha tillfört speciellt mycket till diskussionerna.
Min mjuka pepparkaka uppskattades i alla fall. Fick höra av en person att det var mobbat att baka en kaka till en lektion, men alla åt av den och verkade inte tycka att jag var det minsta mobbad. En tjej i klassen hade bakat pepparkakor, och hon är inte det minsta mobbad. Slutsats: Man är inte mobbad om man bakar en kaka/kakor till sin historialektion.

Efter historian blev jag inbjuden av A till glöggkväll hos henne imorgon. Glögg, lussekatter och hassardspel. Kommer säkerligen bli trevligt!
Gick till fiket och räknade lite matte med D, som är bäst på att förklara. Känns som om jag kommer klara av det muntliga provet imorgon.

Just nu läser jag igenom A:s rapport om bildandet av staten Israel, eftersom jag ska opponera på den imorgon. Känns lite nervöst, eftersom det är så himla mycket fakta. Får hoppas att det går bra.