My Lady Story

Delar av mitt liv

lördag, december 10, 2005

Julfest

Det blev en helkväll igår, kan jag lova. Tänkte skriva en liten summering, eftersom det var en väldigt lyckad julfest!
Efter jobbet, vid sju, började det droppa in folk till kontoret, eftersom julfesten skulle vara där. I det stora intervjurummet hade det ställts ett långt bord, med röd duk, och inne i vårt nya fikarum var det uppdukat vid soffborden och även två nya bord hade ställts fram.
Som "fördrink" bjöds det på varm vinglögg och pepparkakor med ädelost. So far, so good.
Maten var över mina förväntingar. På de andra två firmafesterna har det varit ganska dålig vegetarisk mat. Men den här gången hade de fixat någon slags couscous-röra och färsbiffar. Till det funkade potatis.
Ett plus var att alla vi som känner varandra sen innan, fick sitta vid samma bord. Tidigare fester har vi blivit lite utspridda. Och eftersom vi inte träffas så ofta nuförtiden, var det extra kul. Det satt även 3 andra personer vid bordet, två av dem jobbar på Norstat "på riktigt" så att säga. De pratade väl mest med varandra, så jag fick inte riktigt en uppfattning om dem.. Calle pratade med en av dem, och han såg ut så som man gör när man pratar med en vuxen, väldigt intresserad och väluppfostrad.
Efter maten minglade de flesta runt, och drack av all öl och cider som fanns.. Vid 11 kom en av intervjuledarna och berättade att han hade sjungit karaoke till Darin precis. Hade varit kul att se, men han ville inte göra om det.. Det visade sig att det gick att "spela" Singstar i konferensrummet, så jag och Maria gick dit.. Sjöng två låtar.. Beyonce - Crazy in love och en till som jag faktiskt inte kommer ihåg..
Runt kvart i tolv var vi tvungna att gå eftersom vi hade fått fribiljetter till Bagdad Social Club på L'Orient, och de gällde bara innan 12. Vid det här laget var ändå all öl och cider slut, så det kändes som att det var dags att dra vidare. Maria hade dock fått öl av en av cheferna.. De hade sitt eget lilla förråd i ett rum som kallas för "Groggen". Där brukar de sitta och förfesta efter jobbet, innan de går ut.
På L'Orient var det ändå hyffsat med folk.. Antagligen p.g.a. alla fribiljetter som Samuel delat ut. Inte jätteroligt, men inte jättetråkigt heller.
Vid 1-tiden fick jag och Maria skjuts hem av hennes mamma och pappa som varit på fest inne i stan, och jag måste somnat ganska direkt när jag kom hem, för jag hade inte märkt ett sms jag fått vid 2-tiden. Lovade även att jag skulle ringa en kompis om 5 minuter, vid halv 2, men jag måste ha somnat, för jag minns inte att jag ringde upp honom sen..

Ingen galen kväll, men verkligen trevligt och omväxlande! Förhoppningsvis blir det ännu trevligare ikväll, då jag ska till min Komvuxkompis Anna på födelsedagsfest. Kul med nytt folk, om inte annat!