My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, december 15, 2005

Håll käften

Det finns en kille på jobbet som är lite speciell.. Han är lång, smal och ser lite efter ut på något sätt. Han lyfter benen högt och går med tunga steg. Oftast är han klädd i en collegetröja och ett par jeans.. Han är lite egen helt enkelt.
Det är inte direkt så att folk längtar efter att sitta bredvid honom, inte för att han är ful, luktar illa eller är elak.. Utan för att han verkligen inte har någon som helst telefonröst. Han skriker, och pratar väldigt obehagligt. Hans röst är på något sätt pitchad, så man får ont i öronen om man sitter i närheten av honom.

Idag fick jag till mitt förtret sitta bredvid honom. Inte kunde jag flytta på mig heller, eftersom M satt på andra sidan, och jag hemskt gärna ville sitta vid henne.. Jag fick helt enkelt härda ut.
Det började ganska lugnt, men när han väl kommer igång hör man knappt vad man själv pratar om, och måste trycka headsetet in i örat i princip. Jag var på väg att skriva en lapp där det stod "SNÄLLA! Prata närmare micken istället för att skrika!". Men jag vill ju inte att han ska börja skrika på mig..

Jag förstår inte hur man kan stå ut med sig själv när man gör sådär.. Varför hetsa upp sig så förbannat i telefonen? När det är äldre människor man pratar med flyttar man bara micken närmare munnen och pratar tydligare, det blir inte bättre av att man börjar skrika.
Visst, jag kan bli riktigt irriterad på äldre människor som inte verkar höra ett skvatt.. Man undrar varför de har en telefon överhuvudtaget.. Men jag sitter inte och skriker och stör människorna i min omgivning..

Det är ganska tragiskt att han inte förstår att alla börjar himla med ögonen och titta åt hans håll så fort han sätter igång.. Andra kan också börja prata lite högre ibland, men den här killen gör det regelbundet. Nästan så att jag skulle vilja starta en insamling till ett presentkort hos en talpedagog åt honom.

Idag fick jag dessutom veta att han hade frågat flera tjejer på jobbet efter deras msn, och fulraggat på dem.. Det är ganska kul, då tjejerna i fråga inte direkt spelar i samma liga som honom så att säga.. Han ser dessutom ut att vara ganska mycket äldre än dem.. Tjejerna i fråga har dessutom bara varit trevliga emot honom, och då har han börjat ragga. Kom igen.. Skaffa lite taktkänsla!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

hehe. Verkar finnas i alla yrkesgrupper. I samma liga? DET lät ju intressant. menar du den pitchade eller den skrikande?

Själv ser jag fram emot helgen ska bli såå skönt. Fula mig och ta en McD snart. Jo förresten det regnade visst det igår. Men som du sa. du sussade väl sött då ;)

16 december, 2005 12:00  
Blogger Emelie said...

jobov: när jag säger i samma liga, så menar jag fult nog att de inte håller samma klass.. snygga tjejer, ful kille.. sad, but true!

jag måste bara fråga.. känner vi varandra?

16 december, 2005 13:35  
Anonymous Anonym said...

Jag anade det.. Synd för killen, Men han måste väl inse sånt eller? Han kanske siktar mot stjärnorna och kommer en bit. och utseendet är ju inte allt... som det så fint heter - men det är ändå första intrycket.

Nje. vi känner nog inte varann. Jag bara läser din blogg. ;)

16 december, 2005 14:31  
Blogger mikebike said...

"Oftast är han klädd i en collegetröja och ett par jeans.. Han är lite egen helt enkelt." ja det är den värsta typen, de jävla svinen i collegetröja och jeans ;) *hihihi - tycker själv att jag var skitkul nu*

fulraggar han på dem? fulragga? (kul ord som fan) det låter soft. lova att berätta när han börjar fulragga på dig.

16 december, 2005 15:33  
Blogger Emelie said...

jobov: jag tror inte han inser det.. och det är nog det som är så hemskt. han verkar inte ha någon speciell personlighet heller.. så jag tror det är dött lopp..

mike: haha, men du måste ju se det framför dig.. ett par utslitna jeans från ica maxi som sitter för högt upp och en sliten biege collegetröja från intersport. är det inte för härligt?
hemska tanke.. jag tror/hoppas att han är rädd för mig.. jag skulle åtminstone inte vara trevlig mot honom om han sa nåt.. hah.

16 december, 2005 21:27  
Blogger Mjukispolacken said...

Hehe, alltid fascinerande med människor som inte har någon självinsikt. Har en liknande i min klass. Ibland undrar jag hur han kan göra vissa saker utan att fatta hur störande det är.
Skönt att man själv e så bra. :)

18 december, 2005 15:54  

Skicka en kommentar

<< Home