My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, december 15, 2005

Skenet bedrar

Vad sägs som rosa WE t-shirt, svarta boxertrosor, rufsig morgonfrilla och lila fluffiga tofflor..? Så såg jag ut imorse.. Låter ju inte alltför fult..
Men lägger man sen till orakade ben, otvättat hår och svart under ögonen så låter det inte så hett längre.. Tyvärr.
På film är alla nysminkade, fräscha och glada när de vaknar.. Idag är jag ganska opepp. Struntade i sista Religion B-lektionen.. Känns inte så inspirerande att åka in till stan med buss en timme fram och tillbaka, för att bara ha kanske en halvtimmes lektion. Sorry! Men jag orkade verkligen inte.

Någonting som verkligen inte förhöjer mitt humör på morgonen är Nanne Grönwall på radion.. Uhh, ta bort henne! "Någonting är på gång" sjunger hon.. DU ÄR PÅ VÄG UTFÖR! Eller vaddå på väg? Har hon någonsin varit bra? Det finns så otroligt mycket dåliga svenska artister.. Och på något sätt blir de ändå folkkära. Får nog skriva ett eget inlägg om det någon gång..

Nu: Uppfräschning.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men då? vaknar inte alla speciella vackra? Det är jag övertygad om. Fast idag när det regnade så blev man inte så glad. Ner mot centrala linköping på cykel.. men faktiskt lite mindre kalla vattendroppar mot ansiktet än jag hade räknat med.

15 december, 2005 15:31  
Blogger mikebike said...

jag håller med om nanne. jag blir fan tokig av hennes skit. lika så lena ph - vad håller hon på med?

om jag var diktator hade de försvunnit.

15 december, 2005 17:15  
Blogger Emelie said...

jobov: jo, de man tycker om är ju alltid söta..
har det regnat idag alltså? då låg jag nog fortfarande och sov..

mike: jag håller delvis med dig om lena.. men samtidigt verkar hon vara en så himla udda person, att man inte kan hata henne.. men hennes texter.. jag vet inte var jag ska ta vägen, de handlar ju inte om ett skit?!

15 december, 2005 22:36  
Anonymous Anonym said...

Lena ja..
bara texten liksom ( nu är det väl Orup som skrivit den iofs. )"Om han bara ville komma hem till mamma
"och "Han skulle aldrig någonsin behöva lämna sängen" och "Om det bara var vi och, och mina kläder
"
Alltså den versen känns lite att nu slänger vi ihop en vers med lite rim. Men RixFM gillar den ;)

Nu läsa dagens blogg.

16 december, 2005 11:55  
Blogger mikebike said...

nä jag hatar inte lena. jag gillar att titta på henne. men det är just texterna. det måste ju vara ett ytterst bizarrt skämt. det är ju som att klippa ut en msnkonversation mellan två jävligt torra människor och slänga på lite melodi... arrrgghhh!

16 december, 2005 15:24  
Blogger Mjukispolacken said...

Visst är det härligt i alla filmer när folk är superheta när de vaknar, fräsch andedräkt verkar de ha också.

Apropå Lena så har jag inget förhållande till hennes texter men, utan att låta allt för mansgrisig, hon är trevlig att titta på. Sjukt charmig.

18 december, 2005 15:58  
Blogger Emelie said...

mjukispolacken: du är ingen mansgris.. i så fall är jag också det. hon är snygg, det går inte att förneka!

19 december, 2005 00:51  

Skicka en kommentar

<< Home