My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, december 15, 2005

Sådärja

Ännu en dag avklarad. Eller oj, det lät som om den här dagen har varit en pärs. Vilket inte alls är sant. Har gjort väldigt många saker idag. En del trevliga, andra otrevliga.
Snoozade länge, igen, och begav mig av till skolan för min muntliga komplettering till sista avsnittet i Matte B. Det handlar om sannolikhet.. Väääldigt flummigt avsnitt. Men jag klarade mig galant, efter ett par hjärnsläpp.
Efter det följde opponering i Svenska C. Sorry, om några av mina kurskompisar läser det här, men jag tycker inte att det var så hög klass på opponeringen. Azra och Elin, samt jag och Anna var de enda som, enligt min mening, var någorlunda sakliga och tog upp det viktigaste. De andra tjafsade om stavfel och språkfel och sa massor av obegripliga saker som absolut inte var relevanta.
Fick ett MVG i Svenska C och ett VG i Historia A. Vilket inte har någon som helst betydelse, för det syns inte ens i mitt slutbetyg, så jag förstår inte varför jag har varit så ambitiös som jag varit. Men, det är väl jag. Jag kan inte göra någonting halvhjärtat. Eller okej, det kan jag visst, men då måste det vara något verkligt stort problem som ligger bakom.

Oh, vad tusan sitter jag och babblar om klockan två på natten egentligen? Har precis tittat färdigt på Sex and the City-maratonet.. Kom hem precis i tid till det efter A:s glöggparty. Fick med mig ett sugrör med en dödskalle, en tialott utan vinst, två röda ljus och en "magisk" handduk. Väldigt trevligt!

Nu ska jag gå och lägga mig. Sista lektionen i Religion B imorgon. Wohoo!