My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, december 07, 2005

Mitt eviga inredningsproblem

Jag vet inte hur många gånger jag har gjort om mitt rum, säkert tusen.. Åtminstone i tanken. Jag är en sån person som aldrig får arslet ur vagnen och tar tag i saker och ting. Jag går omkring och tänker och tänker, tills tanken är uttjatad och det inte längre känns aktuellt med just den inredningen, den soffan, den färgen o.s.v.
Hade jag varit en sådan person som gör saker direkt när de kommit på det hade jag antagligen haft ett riktigt fashionabelt rum á la Elle Interiör. Men nu ser det lite annorlunda ut..
Egentligen gillar jag att ha ordning och reda omkring mig, men mitt rum ser ut som ett bombnedslag nästan jämt. Jag förstår faktiskt inte hur det går ihop. För att skylla ifrån mig använder jag mig jämt av citatet "Ett geni har ordning även i kaoset".. Men det har slutat funka som bortförklaring för min mamma.. Mina vänner brukar utbrista saker i stil med "WOW, har du ljust golv?!" eller "Åh, nu ser man ju faktiskt golvet" när jag för en gångs skull har städat.. Det börjar kännas lite pinsamt.
Men jag tror att allting ordnar sig när jag flyttar hemifrån.. Jag tror att det blir början på någonting nytt. Dock inte början på någon städmani-era.. Jag kommer nog aldrig förvandlas till en pedant.