My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, december 04, 2005

NIX

Jag vill ha ett peppat extrajobb, typ i en klädaffär, eller ett yrke där man åtminstone får göra någonting kreativt. Mitt nuvarande jobb som marknadsundersökare på Norstat är inte speciellt stimulerande om man säger så..
Jag DÖR på att sitta framför en dator och ringa folk. Det är inte lika hemskt som att vara telefonförsäljare, men man känner sig fortfarande påträngande. Jag skulle faktiskt tycka att det vore ett jättekliv ifall jag fick jobba på någon slags telefonsupport. Då ringer åtminstone folk upp en, och man känner sig inte som ett störande objekt.
Visst, det är lite roligt att påpeka för folk som tycker att jag inte borde ringa dem för att de har NIX, att det inte gäller för marknadsundersökningar, samhällsinformation och enkäter. Man undrar ju om folk läser igenom det de skriver på. Jag kan upplysa alla som undrar, att NIX enbart spärrar mot försäljnings-, marknadsförings- och insamlingssamtal.

På fredag har vi i alla fall Julfest på Norstat. Firmafesterna brukar bli väldigt blöta, men väldigt trevliga. Förra festen var det dock ingen höjdarmat på, men det blir nog bättre nu. Julmat är ju alltid gott.

2 Comments:

Blogger Karolina Lassbo said...

Sök, sök, sök! Det är bara att ta sig för att söka nytt jobb ifall man vill ha ett annat! Jag vet det tar tid och energi, men vill du verkligen göra något mer kreativit så kommer du tacka dig själv den dag du får ett sådant jobb!

Kör hårt!

04 december, 2005 19:28  
Blogger Emelie said...

Du har så rätt!
Jag håller rätt bra koll på ams.se, men det är inte ofta det dyker upp jobb som passar med mina studier, tyvärr. Samtidigt är det svårt att få jobb i t.ex. en klädaffär om man inte har erfarenhet. Men jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna få erfarenheten om inte någon ger mig en chans, så svårt kan det väl inte vara?

Men jag borde verkligen söka mer jobb :)

04 december, 2005 19:34  

Skicka en kommentar

<< Home