My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, december 04, 2005

So fresh and clean

Den här helgen var tänkt att bli en vit helg, men så blev inte fallet. Igår var jag, Maria, Sofie, lill-Simon, Erik och stor-Maria hos Erik, Sofie och Simon och förfestade lite. Det var inte något fylleslag direkt, men vinet var definitivt mer effektivt för andra än för mig igår.
Sen drog vi till L'Orient, där Simon, Jona och Molin var DJs. Inte speciellt lajbans, tyckte jag och Maria. Så efter att ha träffat lite vänner, drog vi till 55:an och drack öl istället. Inte heller speciellt underhållande, men definitivt mer folk. Halv två var det meningen att jag och Maria skulle åka hem, men jag fick åka hem själv. Maria nappade på en idé om efterfest, men jag peppade inte.
Jag vet inte vad det är med mig, håller jag på att bli gammal? Jag tycker inte om att sova över hos folk sådär.. Jag vill hem till min säng, mina tofflor, min linsvätska och ett glas mjölk. Låter otroligt tråkigt, men jag är nog bara väldigt bekväm av mig. Jag borde ha en uppsättning linsvätska och sovkläder hos mina vänner. Egentligen borde jag väl flytta lite närmare stan, men det är inte genomförbart just nu.

Angående titeln på detta inlägg så känner jag mig väldigt fräsh just nu. Har duschat och peelat och gjort inpackning. Har även tagit på mig lite fräscha myskläder. Behöver verkligen köpa nya slappkläder. Allting känns äckligt och överanvänt. Man vill ju känna sig lite snygg även när man bara går runt och myser.
Har även satt igång en tvättmaskin, och planerar att sätta igång minst en till idag. Tvätta är någonting jag verkligen uppskattar. Jag älskar rena och fräscha kläder. En av mina favoritsysslor i tvättstugan är att ta bort luddet från filtret i torktumlaren och tömma vattenbehållaren. Jag har utvecklat en smart metod, eftersom det alltid kommer ner vatten i den lilla kröken längst ner. Det gäller att hålla rätt bara. Haha, jag låter otroligt mobbad just nu, men det är faktiskt kul.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahahaha jag alskar att ta bort luddet i torktummlarfiltret! :D

08 december, 2005 20:35  
Blogger Emelie said...

Visst är det underbart? ;)

12 december, 2005 00:45  

Skicka en kommentar

<< Home