My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, december 07, 2005

Resor

Dagen har till största del bestått av arbetande med min rapport till Historia A och Svenska C. Den är sedan en halvtimme tillbaka färdig. 13 sidor blev det. Uhh.
Tog en paus runt klockan åtta och pratade med Maria på MSN. Båda två har inte nån riktig plan på vad vi ska göra i vår och nästa höst, så vi pratar ganska mycket om vad vi ska göra. Idag började vi prata om att gå en bartenderutbildning på Mallorca på Barskolan. Men det kostar 15000 kr, och är bara 2 veckor. Visst, vi tänkte ju stanna kvar och jobba säsongen ut eller så länge det är roligt. Men hur är det egentligen? Livet som bartender på en partyö? Det skulle vara underbart faktiskt, att komma härifrån till solen och leva livet och jobba med nåt kul och ha det skönt. Är det någon som har erfarenhet av säsongsjobb i utlandet? Var ska man åka? Vad ska man göra där?
Jag vet att jag hemskt gärna vill säsongsjobba i fjällen säsongen 06/07, men tills dess vill jag gärna ut och resa, och just nu är nog Barskolan på Mallorca högst upp på listan över vad jag vill göra i sommar/höst.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ska du verkligen lägga 15 lakan på att bli bartender? Jag tycker att det verkar vara ett skitjobb, men man tycker ju olika så klart. Tänker bara på hur jobbiga fulla människor är när man själv är nykter. Dessutom får nog tjejer bakom disken ta en hel del mer skit än killar, så frågan är om det är så skoj. Känner du nån som har ett sånt jobb idag? Kan vara värt att höra sig för. Sorry om jag låter som en gnällspik, det är i all välmening....

09 december, 2005 13:52  
Blogger Emelie said...

Nej, det ska jag inte.. Lät som en toppenidé just då, men det svalnade ganska fort faktiskt.
Det som lockade mest var ju solen och att komma bort härifrån.. Jag håller på för fullt att smida andra planer.

12 december, 2005 00:44  

Skicka en kommentar

<< Home