My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, april 18, 2006

Vuxen på riktigt?

På söndag fyller jag 20 år. Det känns underbart på ett sätt, och på ett annat sätt känns det inte överhuvudtaget. Visst, det ska bli skönt att kunna gå till Systemet själv, och kunna boka stugor i fjällen hur man vill utan dumma åldersgränser o.s.v. Annars känns det bara som vanligt, fast inte riktigt vanligt. Men inte jättespeciellt heller.

De bra födelsedagarna jag minns är sådana då jag sett fram emot att fylla år länge, då jag fått enbart bra presenter och varit på ett strålande humör. De födelsedagarna har varit sådär barnsliga och bra, med tårta, kakor och läsk och vänner runt omkring mig.
När jag fyllde 16 år fick jag en tårta med rosa marsipan, rosa hjärtan och röd glasyr på. Den tårtan kommer jag nog minnas jämt. En perfekt födelsedagstårta helt enkelt.

I år ska jag ha grillfest kvällen innan jag fyller år. Om det blir fint väder kommer det bli världens bästa fest, det är jag säker på. Det ska inte komma överdrivet mycket folk, men de som kommer är bra människor. Det kommer bli en kväll med fina vänner, god mat och god dricka.
Har jag tur, kommer även F hit i helgen, och då är även kärleken inkluderad på festen. Bättre än så kan det knappast bli.