My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, maj 11, 2006

I love life

Den här veckan har gått fort, och den har varit underbar. Vädret är bäst, det har gått smärtfritt att jobba, det har gått jättebra att spela golf och jag har fått ännu mer fräknar på näsan.

Jag ska inte säga att jag är brun, för det är jag inte, men jag har fått färg åtminstone. Och jag är inte den som blir solbränd lätt. Det tar evigheter för mig att jobba upp en bränna, men nu har det gått väldigt bra.

Igår övade vi bunkerslag på övningsfältet. Det tog ett tag innan tekniken satte sig. Man ska ju inte träffa bollen, det är det som är grejen. En liten omställning alltså. I början stötte jag i ashårt i sanden och bollen kom knappt upp på green. Men efter en stund förstod jag tekniken och då gick det bra på nästan alla slag. Min lärare berömde mig till och med på vägen tillbaka till klubbhuset. En annan som fick beröm mest hela tiden är en lite yngre kille, kanske 12-13 år. Han har spelat en del golf innan förvisso. Men det syns nästan på honom att han kommer bli duktig.
Idag har vi haft lektion i golfvett, och varit ute och gått på den gula slingan. Mycket information att smälta, men det sätter sig nog snart. Jag kan väldigt mycket mer än jag kunde innan jag började kursen i alla fall. Förstod inte det där med Par5-hål och Red Tee och green och ruff och så vidare. Det är ju ett helt nytt språk.
Snart ska jag förmodligen köpa ett halvset golfklubbor. Seriöst, det här är roligt! Jag har skaffat mig en ordentlig hobby, tänka sig.

Imorgon ska jag bara jobba 13-16. När jag bokade in mig sa intervjuledaren att jag skulle gå fram och fråga ifall jag skulle fortsätta jobba till 20, när klockan var 16. Men så ringde jag nyss och frågade när jag skulle jobba, och då sa intervjuledaren jag bokade in mig hos att jag gjorde som jag ville. Skönt! Hon är ganska sur av sig, men nu verkade det inte vara någon fara. I och för sig var jag ju bara inbokad till 16, men ändå.. Skönt att jobba kort imorrn!