My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, maj 04, 2006

Shoppa shoppa shoppaaaa

Jag behöver köpa en hel del saker till min just nu ganska trista garderob. Det mesta känns urtvättat eller inaktuellt. Köpte dock en snygg vårjacka förra veckan. I love it. Köpte även ett svart och ett vitt ribbat linne på H&M. Mina gamla är rätt slitna.
Får se när jag orkar ränna runt i Linköpings affärer nästa gång. Blir nog en runda på Ikano-huset istället för inne i stan. Där är affärerna åtminstone fräscha. Jag hatar äckliga affärer.
Sen har jag ju även börjat spela golf, och där behöver jag uppdatera mig med lite saker för att kunna spela så bra som möjligt.
Till golfen behövs:
- En golfhandske. Fick en blåsa på vänster pekfinger när vi stod och slog på övningsfältet igår. Inte coolt.
- Ett par snygga all-round sneakers. Tänkte inte investera i ett par golfskor riktigt än, det blir längre fram. Upptäckte att jag inte har några bra sneakers, så hittills har jag spelat i mina schackrutiga Vans eller mina svarta Reebok-vinterskor.
- Pikétröjor. Riktigt klyshigt kanske. Men jag behöver något casual att spela golf i.
- En täckjacka. Om det regnar så vore det bra att ha. En rymlig, som går att slå i. Någonting jag behöver annars också.

En sak som jag ALDRIG I LIVET kommer köpa till golfen är J Lindeberg-kläder. Jag skulle aldrig köpa det i vanliga livet heller. Har hatat märket från början, och kommer inte ändra mig. Min golflärare har haft på sig J Lindeberg tröjor varje gång vi haft lektion, och limegröna golfbyxor. Färgstarkt, ehm. Inga logotype-tröjor direkt, bara ett litet emblem vid bröstet, men det är fortfarande J Lindeberg. Men han är duktig som lärare, så whatever.
Den dagen jag köper ett J Lindeberg-plagg får ni slå mig hårt på armen. Jag lovar!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

när det handlar om j. lindeberg har du HELT RÄTT inställning!
du & jag borde bli ihop!

jag hatar oxå j. lindeberg!

06 maj, 2006 00:15  
Blogger Emelie said...

lätt, när ska vi dejta? ;)

06 maj, 2006 17:10  
Anonymous Anonym said...

bra fråga!
nästa helg kanske?:-)

eller, så dejtar vi varandra på Roskilde Festivalen!?

07 maj, 2006 19:01  
Blogger Emelie said...

jag ska tyvärr inte till roskilde, men det var ju en bra idé annars :)

07 maj, 2006 19:30  
Anonymous Anonym said...

ok, har DU några bra förslag var vi kan dejta då?:-)

14 maj, 2006 03:13  
Blogger Emelie said...

nej, det överlämnar jag till dig faktiskt :D

14 maj, 2006 20:44  

Skicka en kommentar

<< Home