My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, juni 22, 2006

Hultsfred

Förra veckan var det Hultsfred som gällde. Åkte dit på tisdagen, och åkte hem på söndagen. Bra vecka, allt som allt. Det var sjukt varmt i princip hela tiden, och enda gången det regnade jobbade jag och Maria i funktionärsserveringen, så vi var under tak och slapp bli blöta.

Jag bodde i ett camp precis vid vakttornet vid den blåa containern på ängen. Jocke Bomb och Brum hade med sig ett partytält, så vi bildade en fin liten ring runt det. Jag och Mia bodde i ett tält, Sofie, Maria och Andreas bodde i ett tält, Clas bodde i ett tält, Darshi bodde i ett tält, Jocke Bomb bodde i ett tält, Jocke Brum bodde i ett tält. Även Simon var med, fast lite bakom.
De två första kvällarna satt alla mest i campet och festade och härjade. Första kvällen spelade jag golf med en fot till ett partytält fasttejpad på en tältpinne. Burkarna jag slog iväg kom säkert 5 meter. Underbart.

Meningar som yttrades väldigt ofta i campet var:
- Ta bort dig själv!
- Gå och bada med brödrosten!
- En kaka för mycket kanske?
- Nog om dig!
- Duscha med hårtorken!
- Måste kissa, är så kissig!
- Måste ligga, är så liggig! (o.s.v. i all oändlighet med ord man kan böja med -ig på slutet)

Första morgonen sa Clas åt sin vän Kalle att gå och hämta ett band med hans morgonmusik på. Om ni bara visste vad han startade då. Han hämtade bandet, började spela det på sin bandare, och stängde i princip aldrig av det igen. Det hela är en slags finsk polka som går om och om och om igen utan stopp. Kalle gick omkring med sin bandare, en cigg i ena handen att vifta lite med och ett koppel av beundrare bakom sig en stor del av festivalen. På fredagen sålde han bandet till ett camp i Skogen för 580 kr. På lördagen kom han till campet och hade snott tillbaka bandet. Lovely times.

Det går inte att berätta allt kul som hände på festivalen, det skulle tagit en evighet. Men kul var det. Tror dock inte att jag kommer bo i tält något mer år. Det blir så skitigt överallt och jag orkar inte vakna i ett äckligt tält mer. Jag har varit på Hultsfred 6 år på raken och har förändrat mina krav på festivalen varje år. Nästa år blir det husvagn eller husbil, eller så åker jag inte alls.

Bra band jag såg:
- Raised Fist
- Deftones
- Tiger Lou
- Kent

Ärligt talat såg jag inte speciellt många band, tyvärr. Det blir så. Var sjukligt trött på kvällarna. Det märks att man börjar bli gammal.

OBS! Bilden är tagen sista dagen, därav min extrema ofräschör.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

efter 6 år på Hultan börjar det kanske bli dags att ta det ett steg längre och åka till Roskilde?

23 juni, 2006 12:19  
Blogger Emelie said...

kanske det, kanske.. vi får se till nästa år.

25 juni, 2006 22:25  
Anonymous Anonym said...

ta reda på vad den låten heter som de spelade bandaren..

08 juli, 2006 14:13  
Blogger Emelie said...

den heter nog ingenting speciellt tror jag. men här går den att avnjutas i all oändlighet: http://ahom.ru/rabota/tuma.swf

11 juli, 2006 13:30  

Skicka en kommentar

<< Home