My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, juni 06, 2006

Longboard for life

Har varit sjukt seg hela dagen. Vaknade klockan tolv och var helt grötig i huvudet. Sovit för länge antagligen.

Gick upp, åt frukost, kollade på Sjunde himlen, la mig i sängen igen och surfade på iBooken. Somnade ett tag igen. Vaknade av att pappa sa att maten var färdig och att det luktade bullar i hela huset. Orkade knappt gå upp ur sängen, men tvingade mig upp. Åt en wook som är pappas specialitet.. Den uttalas "jill go jok ding" och är jättegod. Har ätit den sen jag var pytteliten.

Satte mig framför datorn och kände mig fruktansvärt uttråkad. Vände huvudet lite åt vänster, och fick se min longboard. Tänkte att den relativt nyasfalterade backen under akvedukten borde vara en hit, och begav mig ut. När jag väl kommit upp för backen, tänkte jag att min bror ju inte bor så långt därifrån. Så jag åkte dit och hängde lite och drack ett glas vatten. De hade kass asfalt på vägen dit, förrutom på min brors gata. Backen under akvedukten var uuunderbar. Den ska jag åka många gånger fler! Longboard is the shit.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm. Bräda ska man ju åka på vatten :)

07 juni, 2006 09:51  
Blogger Emelie said...

Jag har aldrig åkt wakeboard faktiskt.. Men vattenskidor iaf.. :P

07 juni, 2006 20:45  
Anonymous Anonym said...

Longboard är verkligen The Shit! iaf i sverige där det inte finns så mycket surfingmöjligheter..

09 juni, 2006 17:17  

Skicka en kommentar

<< Home