My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, juli 23, 2006

Hemma

Kom hem från landet idag vid klockan 6 på kvällen. Har varit en skön och kravlös vecka. Mestadels av tiden har jag läst tidningar och böcker och varit i solen. Vi har varit ute på sjön två gånger. I onsdags och igår. I fredags åkte Anders och familjen, och en stund senare kom min syster Helena och hennes tre barn Natali, David och Tora. Natali är bara ett år yngre än mig, och på sista tiden har vi blivit väldigt bra vänner. Kul med lite sällskap!

I torsdags var jag, mamma, Calle, Julia, Nelly, Anders och Tina i Kisa och handlade. Jag köpte en vit omlottröja på Sandströms för 99 kr, ett vit och marinblå-randigt linne på en nyöppnad outlet för 69 kr, ett par mörkblå gummistövlar, 99 kr, och ett par marinblå tygskor, 69 kr, på Skon vid bron. Reafynd for life!
Outleten var ett ganska stort skämt dock. Är inte meningen med en "outlet" att man ska ha varor till billigare priser? Det var dock som en second hand-affär förrutom att allting var oanvänt. Blandade saker huller om buller och ingen tydlig inriktning alls på affären. På ett bord fanns det extremt fula Juicy-t-shirts för 250 kr och på en platå över dem stod det fula solglasögon i diverse färger o.s.v. Okej, en konstig outlet i en liten stad. Det finns väl på fler ställen. Men jag räknade till 5 personer i butiken som jobbade. 5! Det hade mycket väl kunnat jobba 2 personer, och de hade klarat sig. I kassan hade de dessutom en sprillans ny Mac. Bra att de väljer Apple, men den kändes väldigt missanpassad i den affären.

Hur som helst, en skön vecka. Jag har bränt mig och fått soleksem, men jag är lite brunare än när jag åkte i alla fall.
Nu är frågan; Vad händer i veckan?