My Lady Story

Delar av mitt liv

fredag, juli 14, 2006

What to do?

Fick det första antagningsbesket från VHS idag. Jag blev antagen till Fysisk Planering, 180 poäng, i Karlskrona på Blekinge Tekniska Högskola. Det är vad jag vill bli, fysisk planerare. Men vill jag plugga i höst?

Sen jag tog studenten förra året har jag pluggat på komvux på heltid och jobbat på Norstat. Jag känner mig rätt trött på den tillvaro jag haft i ett år. Det känns verkligen som om mitt liv står på samma ruta och inte kommer framåt. Hitills har jag sagt att jag inte vill börja plugga redan i höst, men när man får ett antagningsbesked måste man ändå fundera lite innan man tackar nej.

Egentligen vill jag vara färdigutbildad när jag är så ung som möjligt, för att kunna få ett bra jobb och kunna "göra karriär" innan jag är 30. Jag vet inte varför, men det är något jag haft uttänkt. Jag vill skaffa familj och barn relativt tidigt. Men egentligen, vad gör ett år hit och dit? Börjar jag plugga nästa år är jag färdig när jag är 26 år. Det är ju ungt det också.. Men jag känner mig fortfarande stressad.

What to do, what to do?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Plugga är verkligen skitkul! Testa det, ta ett ledigt år om det känns tungt. Då har du åtminstonde ena foten inne i det hela! Jag kan bara rekomendera det. :)

19 juli, 2006 21:16  
Blogger Emelie said...

Mjo, men grejen är den att jag inte vill göra ett uppehåll när jag väl börjat..
Det är dessutom ett ganska stort steg att flytta till Karlskrona, där jag aldrig varit och inte känner en människa.
Jag kan inte bestämma mig! Aaah! Det känns lite dumt att börja plugga för att jag inte har nåt bättre för mig..

21 juli, 2006 13:30  
Anonymous Anonym said...

Ah.. Då kan man du ju lika gärna vänta ett år! Hur man än gör så kommer man väl alltid ångra att man inte gjorde på det andra sättet. :) Lycka till!

25 juli, 2006 22:07  

Skicka en kommentar

<< Home