My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, juni 28, 2006

Midsommar

Hittade precis lite bilder från midsommar som Daniel tog under kvällen. Tillbringade midsommarhelgen i Göteborg hos Sofie och Ida i deras nya lägenhet. Vi gick inte utanför lägenheten speciellt mycket under helgen, men det gjorde ingenting alls.

På själva midsommarafton anlände jag till Göteborgs station, och blev mött utanför av Sofie och Daniel. Sedan bar det av till Gamlestaden där lägenheten ligger. Vi handlade lite mat och begav oss sedan hem. Jag, Sofie, Daniel och Ida lagade mat, drack öl och hade det trevligt. (Midsommar afton som det var hade jag en röd klänning med vita prickar på tillsammans med svarta leggings. Ser inte riktigt klok ut i håret på bilderna, men det var jag inte medveten om då). Runt klockan åtta kom Katta, Rickard och Axel. Vi drack, pratade och rökte vattenpipa hela kvällen. Jag och Daniel "dansade" på vardagsrumsmattan i säkert en timme till Franz Ferdinand. Sjukt kul. Runt klockan 1 eller 2 kom ett helt gäng med folk. Säkert hälften var 15-16 år och skröt med att de var flator. Jobbigt med folk som hela tiden måste hävda sig och vara så speciella som möjligt. Jag och Daniel drygade oss. Somnade väl framåt 4 eller så.

På lördagen slappade vi mest och städade lite. Vi kollade på fotbollsmatchen och åt glass och andra onyttigheter.
På söndagen gick jag, Sofie och Ida lite på stan innan det var dags för mig att åka hem. Hade tur med biljetten på vägen dit, hittade en Sista Minuten för 209 kr. Men på hemvägen fick jag nöja mig med Swebus. Ganska slappt, men långtråkigt. Bra helg, lätt!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha alla minns vi väl sexuellstatus på helgon : bi(ain't we all?)

29 juni, 2006 00:44  
Blogger Emelie said...

haha, jag visste att någon skulle påpeka att jag skrev flator. jag har ingenting emot deras sexuella status. det jag irriterade mig på med dem var att de skulle göra sig så jävla märkvärdigam över det. jag har inte gjort mig märkvärdig över att jag är bisexuell. jag tror nog att jag är det lite grann, det tror jag att alla är, men jag väljer att inte kalla mig det längre eftersom jag inte är säker.

01 juli, 2006 10:58  

Skicka en kommentar

<< Home