My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, september 19, 2006

211

Igår och idag har jag känt mig riktigt duktig. Jag har sorterat "viktiga" papper som hitills legat och skräpat i ett par tidskriftssamlare. Jag har satt in dem i datumordning i en pärm med register och slängt allting som varit onödigt att spara. DAMN, vad mycket skit man samlar på sig. Vad ska jag med gamla kallelser till dansklasser för 2 år sedan? Ner i papperskorgen bara.
Det blev riktigt bra. Nu har jag koll.

Nyss tog jag tag i min tidskriftssamlare som det står CUng på. CUng är namnet på den ung-redaktion jag ingick i under 4 år. Tidningen heter Östgöta Correspondenten och CUng ansågs väl vara ganska fyndigt. Norrköping Tidningar förkortas med NT. Deras ung-redaktion hette/heter UNgT, om ni fattar. Tror jag såg en tidning i Växjö som hade någon sorts vitsigt namn också.
Det väckte i alla fall lite minnen till liv. Jag har nog sparat varenda brev vi fick från redaktören Jenny Eriksen och mot slutet fick jag även ett par brev från Maria Soomro. Inte så många dock, eftersom jag valde att sluta kort efter att hon tog över redaktörskapet.
Under en tid tyckte jag det var skitjobbigt att skriva artiklar och göra reportage. Jag fick skrivkramp. Men det händer väl alla någon gång.
Allt som allt är jag väldigt nöjd med min insats. Jag blev utvald bland hundratals sökande och fick en enorm erfarenhet. Även Nöjes-redaktionen fick upp ögonen för mig ett litet tag. Synd att redaktören var så petig, annars hade jag nog kunnat fortsätta skriva där. Jag var nog lite för ung och oerfaren för ett sånt frilans-uppdrag. Mitt och Davids jobb inför Hultsfred 2004 blev dock väldigt roligt. Jag skrev även en hiphop-artikel och fick en stooor puff på löpet på den artikeln!
Jag har skrivit sjukt mycket artiklar och "veckans" och krönikor genom åren på CUng. En del är riktigt dåliga, andra är jag väldigt stolt över. Nu slänger jag alla redakörsbrev och sparar bara lönespecerna. Artiklarna är sparade, mamma har alla i en låda på övervåningen.

2 Comments:

Blogger Jonna said...

Varför sparar man lönsespecer? är dom viktiga?

20 september, 2006 16:32  
Blogger Emelie said...

Om man vill ha koll på sin ekomoni, ja.. Du kanske borde börja :P (Ja, det var en pik ;))

20 september, 2006 18:04  

Skicka en kommentar

<< Home