My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, oktober 22, 2006

236

Det är söndag och klockan ska snart slå tio. På morgonen. Jag gick upp ungefär tjugo över nio. Tror inte att jag har varit vaken så tidigt, självmant, på en söndag sen jag var liten.

Fredagen blev väldigt bra. Först jobb, fick gå hem en timme tidigare, lovely. Sen shopping med mamma på Ikano-huset. Fick med mig en hel bra saker. Bl.a. två klänningar, ett linne, en mysdress och sen en massa smågrejer som är nödvändiga små ting i min vardag.
Vid sju blev det bio, Djävulen bär Prada, med Karin, Lisa och Maria. Helt okej, men jag förstår inte riktigt varför man ändrar så pass mycket i en handling som de hade gjort. Jag förstår att man inte kan ta med allt från en bok, men varför ändra?
Efter bion gick jag, Maria och Lisa hem till Andreas och hängde lite. Jag och Maria förfestade lite med vin. Länge sen jag drack det på en förfest. Sen Platens. Mycket trevligt. Minglade som aldrig förr och hade väldigt kul. Dansk berättade att han bestämt att det var jag som skulle föda hans kärleksbarn, jag visste bara inte om det än.
Hemgång vid två till M. Undra hur det kommer sluta egentligen..?

Igår blev en lugn dag. Gick hem till Andreas runt 12 och åt frukost med honom och Maria. Åt en macka med fjällbrynt. Det var inget vidare faktiskt. Sen åkte jag hem och sov en stund. Fikade med Dansk vid halv nio. Skjutsade hem honom vid kvart över tio och sen åkte jag hem och slappade i min nya mysdress. Den är i velour och är svart. Mysigt värre.

Idag ska jag vara effektiv som attan. Jag ska grundmåla mina garderobsluckor och rensa upp i mitt rum. Jag har så jävla mycket tidningar och böcker som bara dräller på golvet. Ska nog slänga alla mina gamla Frida-tidningar som jag har kvar sen högstadiet. Vad ska man med dom till egentligen?
Jag har i princip bestämt mig för att måla en del av en av mina väggar och mina garderobsluckor i nyansen "Balett" från Alcro. Tror det blir sådär skönt softat och mysigt.