My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, november 22, 2005

Geek

Har varit utan Internet två dagar.. Men nu är jag BACK ON TRACK igen. Sitter just nu i sängen och surfar från min iBook utan en massa sladdar. Underbart.
Det här är ju ingenting nytt, med trådlöst internet, men det känns som världens grej för mig. Känns som om jag sitter med framtiden i knäet.
Jag blev kallad för geek på MSN precis, bara för att jag var så uppspelt över något så fånigt som trådlöst internet. Men det är inte jag som är geeken i min familj. Det är lätt min bror Fredrik som är. Han hade en dator och pratade med folk över nätet innan ordet chatta fanns i den svenska vokabulären. Har vi något problem med någon teknisk pryl här hemma är det honom man ringer. Som utbildad civilingenjör får han dessutom jobba med sitt geek-intresse.