My Lady Story

Delar av mitt liv

söndag, november 27, 2005

Söndag, ljuva söndag

Jag har blivit ett stort fan av söndagar på sistone. Många andra tycker att det är dagen då det som skulle gjorts i veckan, tränger sig på och skapar ångest. Men inte för mig. Söndagar är den dag då jag kan ta det lugnt, ligga i min säng och slösurfa, titta på alldeles för mycket tv och kanske ta ett bad med tända ljus. En typiskt bra dag helt enkelt.

Igår var också en bra dag. Vaknade ganska sent, och gick omkring och slappade i huset ett tag. När jag sen kom på att jag inte hade några planer för kvällen, ringde jag Sofie och kollade vad hon skulle göra. Hon föreslog att vi skulle dricka vin och äta ost och kex. Utmärkt idé, och kvällen var planerad. Sen kom min bror och hans två barn förbi. Så det blev lite lekande med dem.
Efter en snabbdusch och lite fixande, åkte jag in till stan och mötte upp Karin på stationen. Väl hemma hos Sofie drack vi vin och drinkar och åt ost och kex och pratade om ditten och datten. Det blev rätt mycket snack om Sofies och Karins pojkvänner, så jag satt mest och lyssnade på hur deras underbara relationer var. Hah. Men det var ganska intressant. Båda två har väl inte haft sådär tipptopp-relationer tidigare, och nu klaffar allting. Ska väl kanske inte avslöja några detaljer, men de verkar ha det jättebra iaf!
Runt klockan 11, gick vi uppåt stan och 55:an. Vi kände i princip inte igen en enda människa där. Det har genomförts ett generationsbyte sen vi var där sist. På sistone har det nästan bara blivit Bagdad Social Club för oss.
Vi hamnade till sist vid ett bord där Karins pojkvän och vänner satt och framåt klockan halv ett, ett, började mer kända ansikten droppa in. Naturligtvis var jag tvungen att åka hem ganska snart efter att alla roliga människor kommit, men man ska väl sluta på topp antar jag.
Väldigt lyckad kväll iaf!