My Lady Story

Delar av mitt liv

torsdag, december 08, 2005

I did it!

Idag inhandlade jag min första julklapp för året. Måste säga att jag är ganska stolt över mig själv. Brukar börja fem dagar innan i vanliga fall. Vem julklappen är till, och vad jag köpte, är en annan historia.
Kunde inte låta bli att titta in i Vodafone-affären och höra mig för om ett 3G-abbonemang och vad det skulle innebära för skillnader mot det jag har idag.. Har legat sömnlös om nätterna och inte kunnat bestämma mig för ifall jag ska skaffa ett 3-abbonemang eller uppgradera mitt Vodafone-abbonemang. Det är faktiskt sant, jag har inte kunnat sova.
Efter att ha blivit lovad en timmes betänketid i Vodafone-butiken, gick jag och M till 3 och frågade vad de hade att erbjuda.. Inte speciellt mycket visade det sig. 200 minuter i månaden att ringa för, exklusive uppkopplingsavgift vid varje samtal, och en halvny telefon för 199 kr i månaden. Dessutom får man inte skicka sms för de pengarna.. Videosamtal till andra nät låg också utanför de 200 minuterna. Har dessutom hört att täckningen där jag bor inte är speciellt bra.. Och om 3G-täckningen inte skulle funka, har de ett avtal med Vodafone om GPS-sändning. Så valet föll ganska naturligt på Vodafone till slut.
Så här sitter jag med en alldeles sprillans ny Sony Ericsson V600i. Har redan hunnit ringa mitt första videosamtal. Det blev Märta som fick den stora äran. Hon hade faktiskt aldrig ringt ett videosamtal från sin mobil, trots att hon haft den ett tag.. Så ni kan tänka er asgarvet när hon ser mig på displayen.

Förrutom allt det här har jag hunnit med att klippa och färga håret. Mörkbrun färg som vanligt.. Klippningen blev dock lite annorlunda från det jag haft på sistone.. Klippte en ganska lång lugg som mjuknar av och går över i det andra håret. Inte det lättaste att beskriva en frisyr med ord, men det är en lugg helt enkelt.. Inte en rak och kantig lugg, utan en lite mjukare. Det kommer antagligen bildbevis på skapelsen vid ett senare tillfälle.

Har även lyckats få tag i en väst som jag tycker om. En dunväst då, inte en inomhusväst. De flesta västar jag hittat i år har saknat en mudd nertill och varit utan luva eller helt enkelt varit för dyra. Men idag hittade jag en väst som uppfyllde alla mina krav. 259 kr på Vero Moda. Visserligen sitter det ett fult märke på bröstet, och det är fuskpäls runt kanten på luvan. Men pälsen går att ta bort, och likaså märket på bröstet.

Nej, nu är jag så illa tvungen att plugga matte tyvärr. Vem kom på idéen med muntliga prov?