My Lady Story

Delar av mitt liv

tisdag, november 29, 2005

Usch

Vill ni läsa om roliga och upplyftande saker har ni kommit på tok fel! Åtminstone idag.
Idag är en såndär där dag då man borde ha stannat under täcket hela dagen. Det mesta har faktiskt gått fel idag.
Blev väckt för tidigt av en tant från Kunskapstorget, som berättade att jag inte fick fortsätta plugga på Folkuniversitetet nästa termin ifall jag skulle läsa upp VGn. Tydligen har de börjat bli hårda på att man bara får plugga upp IGn och Gn och läsa sånt man inte läst förrut. Hon upplyste mig även om att vuxenutbildningen EGENTLIGEN var till för personer som inte hade gymnasiekompetens. TACK för den fina upplysningen, men jag kunde inte bry mig mindre. Anledningen till att jag inte fick stanna kvar var att det var kö till Folkuniversitetet. Men jag fick ju gärna byta till Elsa Brännströms eller Info Komp. VARFÖR KAN INTE DE SOM STÅR I KÖ TILL FOLKUNIVERSITETET GÅ DÄR DÅ?! Antagligen för att alla vet att Elsa Brännström är en skitskola som går under smeknamnet Fittvux istället för Komvux.
Jag råkar nämligen trivas på Folkuniversitetet, och eftersom jag redan går där borde ju jag ha någon slags förtur?
Det här telefonsamtalet gjorde så att jag inte kunde somna om igen, och det ledde till att jag blev trött. Gick upp och åt frukost, men var inte sugen på någonting, så det blev tråkig frukost bestående av torra mackor och ett glas te. Inte var det nåt bra på tv heller, bara Days of our lives. Jag fattar ingenting av det programmet eftersom jag bara haft kabel-tv några veckor.
Åkte sen in till stan för att ha mattelektion. Helt okej, tills vi fick tillbaka proven från i fredags. IG! Tack för den! Precis vad jag behövde! Kommer inte klara av att fixa till mig ett G i Matte C den här terminen. Vilken jävla tur att jag ska läsa nästa termin också, annars hade jag varit körd.
Den enda ljuspunkten var att Anna och Sanna stod utanför min mattesal och väntade på mig. Så vi gick och fikade på Mokka och pratade strunt. Mycket trevligt. Efter det gick jag och Anna en liten tur på stan och letade julpynt till hennes nya lägenhet. Fick sen skjuts av mamma som varit på IKEA hela dagen. Fick en syrlig kommentar av pappa som undrade varför jag inte åkte buss. Naturligtvis trodde han att jag hade ringt till mamma och bett henne hämta mig i stan. Varför tror han jämt det sämsta om mig?
Väl hemma hade jag ont i magen och var uttråkad. Orkade inte plugga någonting. Pratade med lite folk på MSN och började såklart tjafsa med den personen som är mitt ljus i mörkret för tillfället. Det hela slutade med pannkaka och drama queen-fasoner. Ush, jag förstår inte varför jag gör sådär. Stöter bort de jag tycker om.

JA! Jag tycker synd om mig själv. Hellre jag än någon annan.