My Lady Story

Delar av mitt liv

onsdag, januari 18, 2006

Dagens i-landsproblem

Sitter och försöker komma på vad jag ska gravera in på min iPod Nano. Men jag kommer inte på något bra. Tänkte gravera in "When everything feels the same, there is always something new". Men det var för långt. Högst 46 tecken får man använda. Jag har lite förslag, men behöver lite feedback på dem, innan jag bestämmer mig.

- "Too wierd to live, too rare to die"
- "Only this moment, holds us together" (från Röyksopp - Only this moment)
- "La musique, automatique" (från Stereo Total - Automatic Music)

Haha, usla förslag, i know! Men jag har verkligen ingen fantasi vad gäller korta texter. Jag är inte en kort och koncis människa.
Så snälla, har ni ett bra och tidlöst förslag som passar mig, och som är högst 46 tecken långt, skriv till mig!

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag skulle helt klart ta;
"The silence will be broken"

Kort, koncist och helt enkelt det bästa.

19 januari, 2006 01:35  
Blogger Mjukispolacken said...

Oj vad svårt, jag var tråkig och graverade bara in "Mjukispolacken" på min ipod mini.
Jag vet inte om dessa är bra men du får tänka på vad klockan är

"only mirrors tell the time" (har inget med musik att göra förvisso men jävligt bra S.Zelmani)

Sen finns det ju massa i almanackor, här har du några:

"Alla är modiga när fienden flyr"

"Ingen är så döv som den som inte vill höra"

"Drömmen om lycka är lyckligare än lyckan själv"

"Längta inte, ta vara på nuet"


Det får räcka så, jag kanske kommer på fler när jag vaknar. god natt.

19 januari, 2006 02:22  
Anonymous Anonym said...

Det där är ju en personlig grej.. Ingen annan än du själv vet ju tex vad en kort mening betyder för dig. Kanske är det en massa minnen... eller nån du känner som sagt.

SÅ jag passar ;)

19 januari, 2006 08:10  
Blogger Mjukispolacken said...

Instämmer med jobov, trots att jag gett några förslag.

19 januari, 2006 12:24  
Blogger Emelie said...

Viktor: Bra förslag! Det gillade jag faktiskt väldigt mycket..

Mjukispolacken: Är inte så mycket för det där som står i almanackor.. Det känns lite pretto på nåt sätt.

Jobov: Sant, men jag kommer ju inte på något tillräckligt bra..

19 januari, 2006 13:20  
Blogger Emelie said...

Chippe: Haha, det skulle du gilla va?

19 januari, 2006 21:41  
Blogger onthebuggle. said...

"din snuskiga lilla hora" eller varför inte "gå hem", eller den bsta " jag är bara ett fittknull"

kanske?;-)

20 januari, 2006 16:54  
Blogger Emelie said...

Karin: Haha :P

21 januari, 2006 13:30  
Blogger onthebuggle. said...

vadå, jag va seriös.

21 januari, 2006 16:22  
Blogger Emelie said...

Karin: Haha, peppen på att gravera in "din snuskiga lilla hora" är ju iofs rätt stor :D Men njaa..

22 januari, 2006 17:55  
Blogger Mjukispolacken said...

Var det du, som under namnet Caroline, skickade en fråga till Christer i P3 idag för att få tips på något bra att gravera in på din ipod?

Kom å tanka på det här inlägget när jag hörde det.

23 januari, 2006 14:34  
Blogger Emelie said...

Mjukispolacken: Nope, det var inte jag..
Fick hon några bra tips?

23 januari, 2006 18:46  
Blogger Mjukispolacken said...

inte direkt, hon ville ha något låtcitat precis som du men det var inga bra. Tyvärr.

23 januari, 2006 19:19  

Skicka en kommentar

<< Home