My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, januari 16, 2006

Pinsamt

Jag anser mig ha ganska bra musiksmak. Jag lyssnar på P3, och ogillar musik á la NRJ och Rix FM. Enda gången jag lyssnar på sån musik är när jag åker bil och det är samsändning mellan P3 och P4= dålig radio. Jag lyssnar även på en del R&B, eftersom jag dansar Streetfunk. Det känns dansant på nåt sätt, men det är inte musik jag skulle kalla för genial direkt.

Just nu sitter jag och sjunger med till Linkin Park. Jag vet, jag är skittöntig. Linkin Park är världens töntigaste neometal-band. Men vafan, jag kan inte rå för det. Det är nåt med melodierna och rösten, den där klagande höga rösten. Inte han som rappar, utan den andra.
Visst, man ska inte skämmas för vad man lyssnar på. Men jag tycker inte att det här är bra på riktigt. Bara ibland, när jag känner för att sitta och yla med till halvfjantiga texter. "Crawling in my skin, these wounds they will not heal" o.s.v.

Har alla ett sånt här band? Som de skäms över, men som de älskar att sitta och sjunga med till?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det där är väl inget att skämmas för!? Annat är det när man får en låt i huvudet som man verkligen inte tycker är så bra. (nu tänker jag på David Hasselhoff - I've been looking for freedom) Hur kan man vara så pinsam att ha honom med i Djuice reklam? Visst den har väl nått som gör att man blir så där lättsamt irriterad och kanske är det därför man kommer ihåg den. Men blä o fy. Han borde satsa på nått annat än musik.
Sen har jag Backstreet boys. Ja.. en av de nya låtarna "just want you to know" Den låten sitter som etsad i hjärnan vissa dagar. Men den kanske är lite bra då?

17 januari, 2006 10:22  
Blogger Emelie said...

Jobov: Nej, jag skäms väl inte speciellt mycket.. Men det är en konstig grej bara. Att jag gör sådär :)

17 januari, 2006 12:11  
Anonymous Anonym said...

;) Trevligt att läsa din blogg nu igen iaf. Var lite tyst ett tag. :/

ha det great!

17 januari, 2006 15:53  

Skicka en kommentar

<< Home