My Lady Story

Delar av mitt liv

lördag, december 31, 2005

Dagarna som gått

Julafton var en mysig och trevlig dag, som firades hos min bror M. Barnen var snälla, maten var god, Kalle Anka var dåligt, julklapparna var bra och jag kom sist när vi spelade Boggle. I julklapp fick jag:
- Sex and the City-boxen
- I love, love - Moschino
- En iPod Nano (har dock inte fått den än, utan den var beställd på Macoteket)
- En Webcam (har inte fått den heller, då jag ville byta till en som går att sätta dit på min flatscreen)
- Bruna stövlar från Bronx, lite näbbstövel-inspirerade
- Ett par vita spetstrosor
- Gavin DeGraw - Chariot
- Harry Potter och halvblodsprinsen
- Två par duntofflor (Ett par av mamma, ett par av vännen M)

På juldagen blev det förfest hos en kompis storasyster, sen gick vi till L'Orient. Kom hem runt 4, och tydligen hade mina ögon gått i kors. Att jag aldrig lär mig dricka måttfullt, hah.

Annandagen tillbringades hemma med nästintill alla syskon och deras familjer. Mat, godis och julklappshassard. Jag lyckades vinna brännbara CD-skivor, ett USB-minne, en påse polkagrisar och en vas.

Sen dess har jag mest legat i min säng och tittat på Sex and the City. I tisdags var jag dock i stan hos Mä och hade qualitytime med J som kommit hem från Holland. Vi spelade Idol-spelet och tittade på Sex and the City. Dagen efter shoppade jag och M lite, och fikade med Mä och J. I torsdags såg jag, M och E Narnia på bio. Underbar film!

Ikväll blir det ändå relativt lugnt. För mig åtminstone. Vi ska vara hos Mäs storasyster och äta mat, dricka och ha trevligt. Det blir väl fylleslag som vanligt, men jag känner mig inte på partyhumör. Det lär väl dock ändras efter några glas vin..