My Lady Story

Delar av mitt liv

måndag, januari 30, 2006

Gullspira

Sitter tillsammans med mina föräldrar och tittar på Guldbaggegalen i min nya mysdress. Alldeles nyss delades priset "Gullspira" ut till en person som betytt mycket för svensk barnfilm, Per Åhlin.
Han har tecknat flera utav mina favoriter bland animerad film. Men den jag tycker bäst om är "Resan till Melonia". Den ligger helt klart på min topp fem av filmer alla kategorier.
Alla som inte sett den, se den, NU!
Karaktärerna är så underbara. Förrutom Slug och Slagg då. Min favorit är nog ändå William. Det beror dels på att jag älskar William Shakespeare, och för att han är så himla gullig. Han kommentarer är så klockrena hela tiden.
Jag blir helt lycklig av att skriva om den här filmen, så ni förstår säkert hur glad man blir av att se den!