My Lady Story

Delar av mitt liv

fredag, januari 20, 2006

Gå hem! Dörren är där..

Jag HATAR det här vädret.. Eller nej, det gör jag inte egentligen. Men med mina förutsättningar så hatar jag det.
Jag brukar alltid cykla till bussen, eftersom den går en bit från mitt hus. Det brukar funka bra, eftersom jag alltid har jättebråttom till bussen. Hinner jag inte ens cykla brukar mamma vara snäll och skjutsa mig till busshållsplatsen.
Idag snöar det jättemycket, det är is under snön, mamma är inte hemma och jag är som vanligt lite för optimistisk till tiden.
Jag har alltså missat bussen och nästa går inte förrän om en halvtimme.
Så frågan är: Ska jag strunta i att åka in till min lektion helt? Eller ska jag komma en halvtimme försent?
Jag har inte bestämt mig än. En sak vet jag, och det är att jag hatar att komma försent. Men i ärlighetens namn så verkar InfoKomp vara hur slappa som helst med tider. Det verkar inte spela någon roll ifall man struntar i en lektion ibland, eller ifall man kommer försent eller inte stannar hela lektionen.
Men jag åker nog dit. Känns som om det är någorlunda viktigt, eftersom det här är den första "riktiga" lektionen vi har i Datakunskap.