My Lady Story

Delar av mitt liv

lördag, januari 28, 2006

Lämna min tvätt ifred, tack

Jag tycker om att tvätta, det har jag berättat om förut.
Någonting jag däremot avskyr är när min mamma tar ut min tvätt ur tvättmaskinen och bara lägger in den i torktumlaren utan vidare eftertanke. Det händer gång på gång, trots att hon vet hur förbannad jag blir.
Anledningen till att jag blir förbannad och irriterad är att hon lägger in saker i torktumlaren som inte ska torktumlas. Torktumlas de, så krymper de, och är i stort sett förstörda.
"Blöt dem bara och låt dem hängtorka, så blir de som vanligt igen" säger mamma (och pappa som tror att han vet). Men nej, det funkar inte så. Tröjor som man köper på H&M krymper flera centimeter, och blir sig aldrig riktigt lika. De tappar formen och blir för små.
Jag förstår inte varför mamma måste röra min tvätt? Jag la in den i tvättmaskinen, låt mig då också lägga den i torktumlaren.
Faktum är att jag aldrig har hört "Jag ber om ursäkt" när det här har hänt. Jag får bara höra att det väl inte är så viktigt eller att det bara är att blöta sakerna. Men jag bad inte om att få höra hur viktigt det är eller vad jag ska göra. Jag blev förbannad på att någon rört min tvätt, och vill gärna höra en ursäkt.

6 Comments:

Blogger Mjukispolacken said...

Håller med. Det är inte alls samma sak. Torkar man sakerna måste man tvätta om dem om de ska bli bra igen.
Har inte samma problem men förstår dig till 100%.

29 januari, 2006 17:56  
Blogger Mjukispolacken said...

Om du inte har annat för dig kan du titta in på min blogg och anta min utmaning.

I dare you...

29 januari, 2006 19:26  
Blogger Emelie said...

Shiit, vad arg jag var när jag skrev det där. Otroligt vilken temperament jag har!
Såg din utmaning. Det kommer imorrn :)

30 januari, 2006 03:04  
Blogger Mjukispolacken said...

Ja det är det farliga med dagens It-samhälle. Det är så himla lätt att slänga iväg ett ilsket mejl som man sedan får ångra.
Inta riktigt samma risk på den tiden man bara skrev brev.

30 januari, 2006 14:35  
Anonymous Anonym said...

Förstår precis hur du känner dig med din tvätt emelie.Har exakt samma problem hemma.Usch!
Verkligen ett problem som bör föras upp på FN:s agenda!

30 januari, 2006 18:05  
Blogger Emelie said...

Mattias: Absolut inte. Är du dum eller?

30 januari, 2006 20:52  

Skicka en kommentar

<< Home